
Fjord, סטודיו הקריאייטיב של Accenture העובד עם החברות המובילות בעולם פרסם זו השנה ה-13 ברציפות את דו"ח הטרנדים השנתי לשנת 2020 בו היא מספקת מבט על הטרנדים הצפויים לשנה זו בפן העסקי, הטכנולוגי והדיגיטלי. החלפת צורת הכסף | ייצור כפילים דיגיטלים | גוף האדם כמחליף חתימה | שינוי הפוקוס מ"אני" ל"אנחנו" ועוד
פורסם: 30.12.19 צילום: יח"צ
לקראת שנת 2020 חברת Fjord, הקריאייטיב סטודיו הגלובאלי מבית חברת הייעוץ Accenture, חברת הייעוץ הטכנולוגית הגדולה בעולם המניעה חדשנות ומספקת שירותים מקצועיים מקצה לקצה עם טווח רחב של פתרונות בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה ותפעול, מפרסמת את דו"ח הטרנדים השנתי לשנת 2020 בו היא מספקת מבט על הטרנדים הצפויים לשנה זו בפן העסקי, הטכנולוגי והעיצובי, במסגרת דו"ח הטרנדים יצאו שבע מגמות מרכזיות שיהיו חשובות לארגונים, מעסיקים, עובדים ולקוחות בשנה הקרובה.
המחקר מבוסס על נתונים שאוספים נציגי Fjord הנודדים בין 33 מרכזי החברה ברחבי העולם, המונים כ- 1200 עובדים. מתוך השיחות עם המעצבים, הצוותים מזקקים את הדוח השנתי הנרחב. השנה נוספו גם נתונים מיפן ומאמריקה הלטינית – מה שהופך את הדו"ח לסט המגמות הגלובלי והרחב ביותר אי פעם.
מגמת העל המאגדת בתוכה את כל המגמות השנה היא – חיבור מחדש של היסודות – Realigning The Fundamentals. בעולם המתמודד עם שינויי אקלים ושיבוש פוליטי וחברתי מתמיד, אנשים מודעים יותר מתמיד לאופן בו רכישותיהם משפיעות על אחרים ועל משאבי כדור הארץ. אנשים דורשים מוצרים ושירותים שהם לא רק בעלי משמעות עבורם, אלא גם מוצרים אחראים חברתית וסביבתית.
במקביל, הטכנולוגיה ממשיכה לייצר שינויים חסרי תקדים. אם זו החלפת צורת הכסף, ייצור כפילים דיגיטליים והפיכת הגוף שלנו לסוג של חתימה. בFjord רואים את השינויים הללו כהזדמנות גדולה להמציא מחדש מודלים, שירותים ומוצרים עסקיים כך שיתאימו להגדרות החדשות. חברות שיהיו אמיצות מספיק להכיר ולהגיב למגמת העל הזו, יחוו הזדמנויות ואתגרים רבים במסעם לשינוי.
בעקבות רצף חסר תקדים של צמיחה ורווחיות, עסקים חשים צורך לבצע חשבון נפש עמוק. לקראת עשור חדש, עסקים חייבים לצאת לחשיבה מחודשת של ייעודם ומקומם בעולם. כך לפי הדו"ח.
שנת 2019 היתה שנה של צמיחת אקטיביזם לגבי משבר האקלים, לקיחת אחריות של ה"ביג טק", העלייה והשגשוג של הכלכלה השיתופית, וההתחייבות של 181 מנכ"לים בכירים בתעשייה להגדיר מחדש את מטרות התאגיד. הלך הרוח המשתנה שהואץ על ידי העולם הדיגיטלי מאלץ אותם לעשות כך. הדו"ח מציין כי כלכלה ופוליטיקה, קפיטליזם, הטכנולוגיה והחברה משולבים זה בזה כבר זמן רב, אך רק כעת תוצאות השזירה של תחומים אלו זה בזה עולה לתודעה הציבורית.
"מחאות על הצמיחה האינסופית של הקפיטליזם, המוגדרות על ידי הרווח בלבד, עוברות כעת מהפגנות ברחוב לשיחות הנהלה בחדרי ישיבות. ישנו הכרח למצוא דרכים נוספות למדידת הצמיחה" – כך לפי מארק קרטיס, מייסד משותף ו CCO בפיורד. "הערכים החדשים הללו עלולים לשנות את האופן בו אנו תופסים את משמעות העסק בעשור הקרוב. דבר אחד ברור – הזוכות יהיו החברות שישכילו להרחיב את המודל שלהם למודל של קיימות והשפעתם על העולם".
בריאן וויפל, מנכ"ל חברת Accenture Interactive מוסיף: "אנחנו מתחילים לראות את לקוחותינו עוברים טרנספורמציה, בעשור הקרוב נראה שינוי ביסודות, שיאפשרו לעסקים הזדמנות להפוך את המוצרים למשמעותיים יותר למצד חשיבה קדימה. המעבר מ"אני" ל"אנחנו" יאפשר לעבור מעיצוב מכוון משתמש ספציפי, לעיצוב מכוון אנושות".
- פנים רבות לצמיחה – הצלחה כבר לא מוגדרת אך ורק על ידי צמיחה. ארגונים צריכים להתחיל לבחון מחדש את מטרותיהם. הרחבת הגדרות הצמיחה הכלכלית תייצר הזדמנות לשינוי עידן וליצירת דרכים חדשות ליצור ולהגדיר ערך.
- מחליפי כסף – התפיסה והחוויה שלנו לגבי כסף משתנה. נוצרות הזדמנויות לייצור חדש של שירותים ומוצרים. מי שיצליח בכך יעניק ללקוח שלו מענה על צרכים ספציפיים וחוויה שמספקת שקיפות, פרטיות ויושרה.
- ברקודים מהלכים – זיהוי פנים וגוף. הדור הבא – 5G, ייצר הזדמנויות רבות עבור שירותים ומוצרים. חשוב להפיק לקחים מטעויות שנעשו בעולם הדיגיטלי ולשים את הדגש הגדול ביותר על פרטיות וביטחון. הפרסום הממוקד יהפוך להיות חלק מהסביבה הפיזית. ארגונים יאלצו לשנות את הממשקים. מעצבים ידרשו להפנות את האנרגיה לייצר אינטראקציות אנושיות ממשיות וערך ממשי.
- אנשים נזילים – אנשים עדיין רוצים לעבוד ולקנות, אבל הם כבר לא רוצים להיות מוגדרים לפי העבודה או הרכוש שלהם. ארגונים חייבים לתמוך ברצונות המשתנים האלה. טווח רחב של משתנים שכולל בתוכו איכות חיים, קיימות ושינויי אקלים – הופך את סדר העדיפויות ליותר נזיל. ארגונים יכולים להרוות את צימאונם של האנשים לצריכה מודעת על ידי סיפוק חוויות נטולות אשמה ועל ידי יצירת דרכים שיעזרו לבני האדם להפוך טובים יותר ולהרגיש טוב יותר עם עצמם.
- תכנון אינטליגנציה – תחום הבינה המלאכותית ממשיך להתקדם . אם ארגונים יוכלו לעצב מערכות שמשלבות ביעילות כישורים אנושיים ובינה מלאכותית – הם יוכלו לתכנן אסטרטגיות עסקיות, להעצים את הדרך בה אנשים מתמודדים עם המורכבות במקום העבודה ולהעצים את החוויה האנושית. המפתח להצלחה הוא מחויבות לאינטליגנציה האנושית ופיתוח מערכת יחסים טובה יותר בין אנשים למכונות. שילוב בין בינה אנושית ומלאכותית.
- כפילים דיגיטליים – המרוץ ליצור ביטויים וירטואליים של האנושי נמשך. המגמה הזו נוגעת להתפתחות הכפילים הדיגיטליים. בקרוב בני אדם יתחילו להשתמש בכפילים דיגיטליים אלה כדי לשמור בהם את כל המידע האישי שלהם בצורה שמיטיבה איתם פרסונלית, לעומת מי שאוסף את המידע ומשתמש בו ללא חשיבה. כפיל דיגיטלי יהפוך לשער הכניסה אל עולמו של אדם, וארגונים יאלצו להגיב לזה כראוי. נראה את זה בשירותים פיננסיים, בריאות וקריירה.
- עיצוב מרוכז חיים – הפוקוס בעיצוב עובר מההתמקדות ב"אני" ל"אנחנו" – מעצבים מתחילים לפקפק בגישת העצוב שהנחתה אותם עד כה, עיצוב המרוכז באדם ומבינים כי יש להחליף את הגישה בכזו המתרכזת באנושות.
Accenture הינה חברת הייעוץ הטכנולוגית הגדולה בעולם המניעה חדשנות ומספקת שירותים מקצועיים מקצה לקצה עם טווח רחב של פתרונות בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה ותפעול. Accenture מעסיקה 470 אלף עובדים בקירוב, המעניקים שירות ביותר מ- 120 מדינות. Accenture נכנסה לישראל בשנת 2001 ומעסיקה כ–100 עובדים כאשר בראשה עומד מר שמעון אלקבץ, מנכ"ל Accenture ישראל.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה שיווקית דיגיטל שיווק