המחשב כבר מזמן אינו הכלי היחיד דרכו מחפשים לקוחות מידע, מוצרים ושירותים. בישראל 5 מיליון בעלי סמארטפון, כאשר כ- 80% מהם משתמשים בו לגלישה באינטרנט. אלה מספרים מדהימים שגדלים מיום ליום. נתון מדהים לא פחות הינו שסיכויי ההמרה (הסיכוי שגולש יבצע פעולה באתר, כגון יצירת קשר עם העסק) גדלים פי 5 בגלישה לאתר סלולארי דרך […]
המחשב כבר מזמן אינו הכלי היחיד דרכו מחפשים לקוחות מידע, מוצרים ושירותים. בישראל 5 מיליון בעלי סמארטפון, כאשר כ- 80% מהם משתמשים בו לגלישה באינטרנט. אלה מספרים מדהימים שגדלים מיום ליום. נתון מדהים לא פחות הינו שסיכויי ההמרה (הסיכוי שגולש יבצע פעולה באתר, כגון יצירת קשר עם העסק) גדלים פי 5 בגלישה לאתר סלולארי דרך סמארטפון מאשר בגלישה לאתר רגיל מהמחשב.
למרות נתונים אלה, רוב בעלי העסקים בישראל, טרם הפנימו את הצורך בהקמת אתר סלולארי. בין אם הינך בעלים או מנהל של עסק, גדול או קטן, אם יש לך אתר אינטרנט או אפילו אם פעלת עד היום רק באמצעות פרופיל בפייסבוק, אני יכול להבטיח לך שלאחר קריאת הכתבה, בין אם תבחר להקים אתר סלולארי ובין אם לא, לא תוכל להישאר אדיש לאפשרויות החדשות שהאתר הסלולארי עשוי לפתוח עבור העסק שלך.
אתר אינטרנט סלולארי לכל עסק
goto-mobile (Goto-mobile.com) הינה חברת סטארט-אפ ישראלית, המבשרת את מהפכת האתרים הסלולאריים בישראל. החברה פיתחה מערכת לבניית אתר סלולארי, בהתאמה לאתר הקיים, תוך התאמתו האופטימאלית לחוויית הגלישה שמספקים המכשירים הסלולאריים.
הכל התחיל מצורך של רננה אשוח ויגאל גרסיה, המייסדים והמנהלים של פורטל היי-טק המצליח ידעטק (yedatech.co.il). לאחר בניית אתר סלולארי לידעטק, הם גילו כי הכניסות מהמכשירים הניידים מהוות מרכיב משמעותי מכמות הכניסות לאתר. "לפני הקמת האתר הסלולארי חשבנו שאנשי היי-טק, שהם לקוחות האתר, ממילא נמצאים מול מחשב כל היום ולכן הגלישה לאתר דרך הסלולר תהיה מזערית. אבל גילינו שאם בשעות העבודה מעל 10% מהכניסות הן מהסלולר, נתון מרשים כשלעצמו, הרי שאחרי השעה 16:00 הכמות גדולה מ 40%. אלה גולשים שהיינו עלולים לאבד אלמלא בנינו אתר מותאם לסלולר" מספרת רננה אשוח.
מהמענה לצורך הפרטי נולד מיזם עסקי שנותן מענה לצורך של עסקים רבים. "החלטנו להקים מערכת להקמת אתרים סלולאריים לעסקים, תוך ניצול ההבנה, הידע והניסיון המוצלח שלנו בתחום" מסבירה אשוח. ב goto-mobile פיתחו כלים שונים להעצמת החוויה הסלולארית, כשהאחרון מבניהם היא המולטי-פלטפורם, המאפשרת צפייה אופטימאלית באתר הסלולארי מכל מערכת הפעלה ומכל מכשיר קיים או כזה שייצא בעתיד ובכל גודל מסך.
יתרונות האתר הסלולארי
אשוח אומרת כי טעות נפוצה הינה להעתיק את האתר מהאינטרנט לסלולאר אחד לאחד, או גרוע עוד יותר להתעלם מהצורך בהקמת אתר סלולארי ולהניח לגולש מהסלולר להגיע דרך הסמארטפון לאתר הרגיל. מניתוח כניסות של גולשי סלולר לאתר רגיל עולה כי רק לעיתים נדירות הגולש נכנס ליותר משני עמודים באתר ולעיתים נדירות עוד יותר הוא יוצר קשר עם בית העסק. לעומת זאת באתר מותאם לסלולר הגולש יגיע ל 4-5 דפים וייצור קשר עם העסק באחוזים גבוהים. נתונים אלה רלוונטיים כאשר מדובר על אתרים "רגילים", ועל אחת כמה וכמה לאתרים שבנויים בפלאש, אשר כמעט אינם נגישים דרך הסמארטפון, בעיקר לגולשי אייפון.
"יש לשים לב כי אתר סלולרי אינו אפליקציה", מסבירה אשוח. אפליקציה צריך לבנות לכל מערכת הפעלה בנפרד (בעיקר עבור מכשירי אייפון ואנדרואיד), צריך לחפש אותה ולהוריד אותה לסמארטפון. בנוסף, כשמשתמש סמארטפון רוצה לחפש, הוא לרוב ישתמש בגוגל ולא בחנות האפליקציות. יתרון נוסף לאתר סלולארי הינו שלא צריך לעשות לו קידום נפרד. הגולשים מגיעים לכתובת האתר, המערכת יודעת לזהות שמדובר במכשיר סלולארי ומפנה אותו מיד לאתר הסלולרי.
טיפים להקמת אתר סלולארי
לבקשתי, מספקת אשוח טיפים להקמת אתר סלולרי: הסלולר הוא כלי שמאפשר יצירת קשר מיידי עם בית העסק בכל רגע ובמגוון דרכים: שיחה, SMS, דוא"ל, ניווט ליעד. לכן על המידע להיות נגיש בצורה מהירה, עם כמה שפחות צורך לנווט ואפשרות זמינה להמרה בכל רגע. כמו כן, מלכתחילה ללקוח כמות מוגבלת של סבלנות, שמתקצרת עוד יותר בסלולאר. לכן יש להפחית מעומס המידע ולהתמקד באותם אלמנטים קריטים שיפתו את הלקוח ויצרו אחוז המרה גבוהה. כך שהלקוח יבין מה רוצים ממנו ומיד ייצור קשר.
כדי לנצל את הכלי הזה ביעילות הרבה ביותר, יש לשים דגש רב על חווית המשתמש, בין הפרמטרים שיש להתחשב בהם: ניגודיות, צבעים, מבנה, גודל, רקעים ועוד. יש לשים לב שכשהגולש לוחץ על לחצן וירטואלי הוא מספיק גדול כך שהוא לא ילחץ בטעות על שני לחצנים במקביל (מה שמכונה גם "מבחן האגודל"). כמו כן יש לבדוק כיצד מוצג האתר בכל אחת מהפלטפורמות (מערכות ההפעלה וגדלי המסך השונים של הסמארטפונים והטבלטים).
על מנת שיהיה קל לבעל העסק לעדכן את האתר, רצוי שהעדכון של האתר הרגיל והסלולארי יעשה פעם אחת, ממערכת אחת שתעדכן אוטומטית את שתי הפלטפורמות במקביל.
עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות
לאשוח דוגמאות רבות לשימוש מוצלח באתר סלולר. כגון סוכני מכירות המשתמשים בסמארטפון, הן על מנת להציג קטלוגים ללקוחות והן ככלי להשארת "כרטיס ביקור משודרג" אצל הלקוח, על ידי שליחת לינק לאתר הסלולארי ב SMS.
שימוש מוצלח נוסף באתר סלולארי הינו ביצירת קוד QR (קוד תגובה מהירה), שיטת שיווק חדשה יחסית שתופסת תאוצה. בעל הסמארטפון יכול לסרוק (באמצעות מגוון אפליקציות חינמיות) את הקוד שבמרבית המקרים יפנה אותו לאתר הסלולארי. יותר ויותר עסקים מצרפים את הקוד לתכתובת המשרדית, לפרסומי הדפוס, ברושורים, ואף לשלטי חוצות, מדבקה על הרכב ועוד. שימוש מעניין בקוד ניתן לעשות על מנת להשוות את האפקטיביות בין שתי מודעות פרסום שונות או בין אותה מודעה המפורסמת באותו עיתון. מבחינת הלקוח הקוד נראה זהה, אבל לעסק מספק סטטיסטיקה שמצביעה איזו מודעה או איזה כלי תקשורת הביא ליותר סריקות של הקוד ומכאן ניתן להסיק על האפקטיביות של כל מודעה או של כל כלי תקשורת.
שימוש מוצלח נוסף, שזוכה לפולאריות רבה בקרב לקוחות goto-mobile שהם אטרקציות (חוות סוסים, טיולי אופניים ועוד), אבל מתאים לעסקים רבים נוספים, הינה איסוף המלצות מלקוחות מרוצים. לקוחות מרוצים שמחים להמליץ, אבל עושים זאת לעיתים נדירות בלבד בגלל הסרבול והזמן שעובר מהחוויה עצמה ועד שיש ללקוח גישה למחשב. הוספת פונקציה של המלצות לאתר הסלולרי, מאפשרת ללקוח באותו הרגע ובמינימום מאמץ להודות לעסק על השירות שקיבל. התוצאה היא שלקוחות פוטנציאלים מגיעים לאתר ורואים המלצות של לקוחות מרוצים מהזמן האחרון. בנוסף הלקוח המרוצה יכול לעלות ביחד עם ההמלצה תמונה שצולמה ממילא בסלולר, מה שמעניק מימד נוסף להמלצה.
דרך נוספת למשיכת לקוחות דרך אתר הסלולר, היא פונקציית "תעביר את זה הלאה" שפותחה ב goto-mobile לשיתוף "מפה לאוזן". הלקוח שהגיע לאתר מוזמן לשתף אחרים ולהזמינם לאתר בלחיצת כפתור, דרך מייל, SMS או רשתות חברתיות. הלקוח יכול לבחור טקסט ולשלוח אותו עם המלצה לחבר להיכנס לאתר.
האם אני צריך אתר סלולארי היום?
באופן מפתיע, כמי שמודעת למכלול השיקולים התקציביים של בעלי העסקים בכלל והעסקים הקטנים בפרט, אשוח לא ממהרת להמליץ לכל אחד להקים אתר סלולארי בהקדם האפשרי. בטווח של שנה שנתיים קדימה אין לה ספק שכל בעל עסק יצטרך אתר סלולארי, אולם בינתיים יש בעלי עסקים שיכולים עדין לחכות.
"יש דרך לבדוק האם אתה צריך אתר סלולארי היום או שאתה יכול עדין לחכות", מסבירה אשוח. הבדיקה מתבצעת דרך מערכת הסטטיסטיקה של האתר שיכולה לתת לך את הנתון של "כמה אנשים גולשים דרך הסלולארי?" אם המערכת אינה יכולה לספק את הנתון הזה ישיר, עדין ניתן להגיע אליו דרך בדיקת גדלי המסך של הגולשים. "כך תדע האם אתה צריך את האתר הסלולארי אתמול או שאתה יכול להמתין למחר".
תעודרת זהות:
שם חברה: Goto-mobile
מנכ"לית: רננה אשוח
שנת הקמה: 2011
אתר: Goto-mobile.com
לקוחות: חוות בת-יער, באופן טבעי, הנדיוומן, כפר קדם, הממתקים של וקסמן, דורון מוטורס, סטודיו דנה, נטלי בית מלאכה לסבונים, המלון של אלימי, טל סופר יחסי ציבור ועוד
בעלים: רננה אשוח ויגאל גרסיה