
בארי קולינס, מנהל תחום העסקים הקטנים והבינוניים לאזורנו בטוויטר נותן טיפים יישומיים לשימוש נכון ומושכל לקידום בציוצים
צילום: יח"צ פורסם: 16.6.14
עסקים קטנים ובינוניים היו הראשונים להכיר בפוטנציאל הגלום בטוויטר לקידום עסקיהם. מהיום הראשון, הם משתמשים בטוויטר בכדי לבנות יחסים משמעותיים עם לקוחותיהם בפועל ועם אלה שהם היו רוצים שיהיו לקוחותיהם, מדברים איתם ישירות בזמן אמת בפלטפורמה פתוחה.
בעליהם של עסקים קטנים ובינוניים עושים זאת בצורה אינטואיטיבית, והיום מסעות הפרסום המוצלחים ביותר מגיעים מעסקים כאלה – קטנים, מקומיים או מבוססי אינטרנט. תסתכלו למשל על קמפיין לפרוזן יוגורט שגייס למעלה מ-27 אלף עוקבים, Wakaberry,@wakaberry.
טוויטר משקפת את כל מה שהאנשים מתעניינים בהם, ולכן היא יכולה לסייע למותגים להעביר תוכן ומסרים למשתמשים שמתאימים לאותם תחומי עניין. התוצאה היא שהרבה יותר אנשים יקליקו או יחשפו לתוכן הזה בטוויטר מאשר בבאנרים למשל.
ממחקר של טוויטר עולה כי היא עוצמתית במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים, כאשר 72% יותר מהאנשים העוקבים אחר עסק קטן או בינוני בטוויטר ירכשו מבית עסק זה, ו-30% מהעוקבים אחר עסק קטן או בינוני בטוויטר ימליצו עליו.
ובמיוחד בישראל בה אנשים רבים כל כך משתמשים באינטרנט, בטאבלט או בטלפון החכם, טוויטר מאפשרת לקיים שיחה ממוקדת ורלבנטית תוך כדי תזוזה על הדרך, on the go. בואו נניח שמישהו חדש מגיע העירה ומצייץ שבא לו על ארוחת מאכלי ים. אתם המסעדה הנהדרת הזו. על המקום אתם יכולים לענות לו, לתת לו מידע, אולי אפילו הנחה, ולזכות בלקוח נוסף.
אז הנה טיפים מרכזיים לעסקים קטנים בטוויטר
מצא את קולך – אל תפחד לתת לאישיות שלך לצאת החוצה, או לאישיות של העובדים שלך. כמובן, ישנם סגנונות עסקים שונים כך שיהיה עליך למצוא את הכיוון שמתאים לעסק וללקוחות שלך.
בצע ניטור – חקור את השיחה המתרחשת בטוויטר סביב החברה, המוצרים והמתחרים שלך.
צור קשר – השתמש בטוויטר כדי להעביר תובנות ומידע אודות החברה שהלקוחות שלך אינם יכולים למצוא בעצמם. שאל את העוקבים שלך שאלות והקשב להערות בונות.
השב – השב כאשר אנשים מצייצים לגביך. סמן כמועדפים ובצע retweet להודעות חיוביות והודה לאלה התומכים בך. אל תתעלם מציוצים רק מכיוון שהם ביקורתיים – טפל בבעיות אם ניתן וחפש משובים חיוביים כדי לשלבם. שיחות מסוימות יש להעביר לשיחה לא מקוונת או שניתן להמשיך אותן באופן פרטי בעזרת ההודעות הישירות של טוויטר.
שמור על רעננות ותגובה בזמן אמת – אופיו של טוויטר ככלי בזמן אמת יוצר חיי מדף קצרים לתוכן, לכן צייץ לעתים קרובות ולגבי נושאים רלוונטיים.
הצע ערך בלעדי – ערך משמעותו יכולה להיות דברים שונים עבור אנשים שונים. עבור חלקם, זהו ידע או תובנות שנונות, עבור אחרים אלה הן הנחות ומבצעים מיוחדים. גלה מה אוהב הקהל שלך ותפור את הציוצים שלך בהתאם. לא הכל צריך להיות קשור למוצרים או לחברה שלך.
צייץ משהו שניתן לשתף אותו – אנשים מתעסקים יותר עם תוכן מעניין. צרף תמונה או שאל שאלה
הגבר את המסר שלך – לאחר שקבעת את נוכחותך בטוויטר, מוצרים מקודמים יכולים לסייע לך לקבל יותר עוקבים ולהגיע ללקוחות נוספים. חבילת שירותי הפרסומות של טוויטר מסייעת להגיע ליותר מתוך האנשים הנכונים כדי לבנות קהילה, לשתף את קולך, להחזיר לקוחות ותיקים ולצרף אנשים חדשים.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טיפים מכירות סטרטאפים שיווק