CNWD שולחן עבודה עסקי מתמקם היטב בצמרת העסקית
צילום: דורון לצטר
החל משנת 2000 הולכת ומתחזקת מגמת הארגונים והעסקים המשתמשים בחבילות תוכנה משולבות עבור מגוון תהליכי עבודה בארגון (ERP). תוכנות אלה התפתחו ממערכות חיזוי ותכנון משאבים (MRP) בשלהי שנות ה-90. אימת הקורונה בשנים האחרונות האיצה את התהליך. ארגונים ועסקים רבים הבינו כי עליהם להיעזר בתוכנות ומערכות מידע לא רק בשם היעילות אלא גם כדי להבטיח את קיומם. למעשה, עסק שלא הצליח למכור ולנהל את מרכולתו באונליין גסס. כמו כן, ארגונים רבים שלא הצליחו לקיים שגרת עבודה מהבית, "מרחוק", ניזוקו מאוד. כחלק מהפקת הלקחים בעקבות הקורונה, עסקים רבים מיהרו לאמץ ולהטמיע כלים טכנולוגיים ומערכות מידע שיאפשרו להם לעבוד כמעט בכל מצב.
יחד עם זאת, מכלול הפתרונות הקיימים לא נותן מענה שלם ומושלם עבור מרבית הארגונים והעסקים. עסק קטן נאלץ להשתמש ב 3-4 מערכות ואילו ארגונים בינוניים וגדולים נאלצים להשתמש ב5-6 מערכות.
מערכות אלה, לרוב, מחולקות בהתאם לתחומים השונים (פיננסים, לוגיסטיקה, שיווק, ניהול ועוד). זאת ועוד, הבינה מלאכותית חוותה חידושים משמעותיים לאחרונה מובילה גם היא לשינוי פרדיגמה של איך יתנהלו עסקים וארגונים. העולם העסקי הבין כי לא די בבחירת מערכות מידע, נדרשת בינה מלאכותית בפעילות היום יומית כגון חיזוי התנהגות הצרכן, ניבוי תנועה בדרכים, תמיכה מקוונת ועוד. כאמור, באמצעות הבינה המלאכותית הארגון יכול למצב את הפעילות למיצוי היתרונות שהבינה המלאכותית מעניקה לו. לנוכח זאת חברות רבות מציעות פתרונות AI על סמך אינטגרציה בין התוכנות והמערכות הקיימות בעסקים.
המגמה מבורכת אבל התוצאה לא מספקת
מכאן, עולה השאלה מהי הדרך הנכונה עבור הארגון או העסק לבחור את מערכות המידע ומערכות ה-AI? איך ניתן למקסם יעילות, להגדיל רווחיות ולתכנן נכון את העתיד לבוא? השאלה אינה רק טכנולוגית, יש כאן גם עניין של פרספקטיבה. תוכנות המדף הקיימות כיום בשוק לעיתים מקשות על הארגונים והעסקים ומשיגות תוצאות הפוכות מהתוצאות שלשמן הוטמעו. מצד אחד, קיימות הבנה ותפיסה בריאה כי עסק לא יכול להתנהל ללא פתרונות טכנולוגיים, אנחנו גם עדים לכך שבניגוד לעבר, עסקים נמנעים מלפתח יישומים ייעודיים עבורם ובצדק. אך לצד זאת, הפתרונות הקיימים לא נותנים מענה מושלם, אפילו אם מצרפים לכך מערכות AI שאמורות לתת ערך מוסף ולפצות על החוסר בתוכנות.
שולחן עבודה עסקי – צו השעה
כאמור, לצורך ניהול ותפעול הארגון נדרשים כלים ופתרונות שונים. עד היום, כל מערכת יודעת לתת פתרון לצורך עיקרי אחד ולמספר צרכים הנגזרים ממנו. לרוב מדובר בפתרונות נקודתיים שלא משתלבים, בהכרח, עם שאר הפתרונות בארגון, קל וחומר עם מדיניות אבטחת המידע של הארגון. כתוצאה מכך הארגון נדרש להשקיע בפיתוחים שיחברו בין המערכות וכן למצוא פתרונות אבטחת מידע שיגשרו בין מדיניות התוכנות לבין מדיניות הארגון. תחזוקת הידע והמידע עלולה לגרור עלויות כבדות. אם לא די בכך, הארגון מוגבל מאוד בניהול הנתונים והמידע הנאגר בתוכנות ומערכות שונות ברחבי הארגון, על אף הניסיונות והפתרונות לסנכרן ביניהן.
לכל זה מתווסף הקושי להתאים את המערכת בהיבטים הפונקציונליים להתנהלות העסקית של הארגון. תוכנות ומערכות המדף הקיימים היום בשוק דוברים אמת עסקית מאוד מסוימת וכופים אותה על המשתמשים. התוכנות מכתיבות פתרונות נוקשים על סמך התאמות לאובייקטי עסקים שנעשו במועד פיתוחן. כמו כן הן מותאמות למגזרי תעשייה ספציפיים.
לכן, שולחן עבודה עסקי הוא תוצר מתבקש במציאות הקיימת. שולחן עבודה עסקי הוא פלטפורמה מולטי- דיסציפלינרית לתכנון ותפעול משאבי הארגון. שולחן העבודה מונה עשרות WITs. כל WIT נותן מענה מקצה לקצה לצורך מסוים בארגון. ה- WITs מדברים זה עם זה, מפעילים זה את זה וכן מסונכרנים. כל ארגון מפעיל אך ורק את ה- WITs הדרושים לו. הפעלת ה-WIT תעשה באופן וברמת המורכבות התואמים לעסק ולאנשיו. בשונה מפתרונות בשוק, שולחן העבודה אינו מותאם לאובייקטים עסקיים וכן אינו כפוף לאמת עסקית אחת או מתודה ניהולית כזו או אחרת. הארכיטקטורה הטכנולוגית מאפשרת לכל ארגון לנהל את התהליכים הארגוניים והפעילות העסקית על כל גווניה באופן היעיל לו.
במה שונה שולחן עבודה עסקי משאר הפתרונות הקיימים בשוק מערכות המידע וה-AI?
שולחן עבודה משפר ומייעל את העבודה ולא רק בשל העובדה שלא נדרשות מספר מערכות, אלא לאור העובדה שה-WITs מדברים זה עם זה. הם פותחו באופן שהמידע והדאטה שנשמרים משרתים צרכים של WITs אחרים. בעוד תוכנת CRM מתמקדת בניהול קשרי לקוחות ותו לא, או לחלופין תוכנת ה-ERP מתמקדת בהנהלת חשבונות או ניהול המלאי, ה-WITs המנהלים קשרי לקוחות אוספים ומייחסים חשיבות לפרטים ומידע שעשוי לשרת את התחום הלוגיסטי וכן הלאה.
שולחן עבודה עסקי מייתר את הצורך במערכות אינטגרציה שנועדו לספק AI. שולחן העבודה העסקי מייצר בזמן אמת תובנות אופרטיביות על סמך הנתונים והפעילות בשולחן העבודה. מלבד AI הוא גם מספק אנליטיקה חזויה. שולחן העבודה כל הזמן לומד את הארגון, גדל אתו ויודע לנבא את המפה העסקית על סמך נתונים פנים ארגוניים וכן על סמך טרנדים ומגמות בינלאומיים. בסופו של יום הארגון יכול לדעת האם העובד מאושר, האם הלקוח מחובר למותג, מה יהיה משך החדרת המוצר, מהם השווקים המיטביים עבורו וכן הלאה.
חווית השימוש של שולחן העבודה נגישה וקלה. על אף התוצרים המורכבים והמתוחכמים ביצוע הפעולות מבוסס התפיסה כי כיום היכולת לדחות סיפוקים כמעט ולא קיימת. דור המנהלים שגדל היום נולד לתוך הוואטסאפ, רשתות חברתיות ועוד. הם הורגלו לקבל עדכונים אונליין, להעביר מידע בכל זמן נתון ומכל מקום. לכן, הכל צריך להיעשות באותה קלות שנשלחת הודעת וואטסאפ. מערכות מידע ואפליקציות שלא יישמו זאת בחוויית השימוש לא תצלחנה לשרוד בעשור הקרוב.
לא פעם ארגונים נאלצים לעבור ממערכת אחת לאחרת מאחר שהמערכת התאימה לנפח פעילות מצומצם ובעודם מתרחבים היא כבר לא נותנת מענה. אחד היתרונות הבולטים של שולחן העבודה שהוא מתרחב או מצטמצם בהתאם לנפח הפעילות ולצרכים השונים. הארגונים שמשתמשים בשולחן עבודה עסקי נהנים כל הזמן משדרוגים הן במישור הפונקציונלי והן במישור אבטחת המידע. הארגון לא נדרש לשדרג את המערכת ומכאן שהוא נהנה מחיסכון אדיר בעלויות שדרוג ותחזוקה. הכל מתעדכן בזמן אמת.
*בצילום: אסף כהן, מנכ"ל ומייסד CNWD
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
Tags: CRM ERP חדשנות ניהול ידע ניהול פרויקטים