
ראיון עם דוד זיגלר, סגן נשיא, תעשיות התעופה, החלל והביטחון, דאסו סיסטמס
פורסם: 26.3.19 צילום: יח"צ
בעוד ששיעורי הייצור של תעשיית התעופה והחלל אינם דומים לאלה של תעשיית הרכב, אנו עדים לקצב מואץ חסר תקדים בייצור בענף התעופה והחלל. תהליך זה, מאלץ יצרנים וספקים לתכנן תהליכים חדשים על מנת לנהל את רשת הייצור שלהם טוב יותר. המגמה היום היא שיתוף פעולה מורחב בין כל הגורמים בשרשרת האספקה במפעלים המחוברים. דאסו סיסטמס, שמתגאה בהיותה המובילה בעולם במגזר הזה, היא באופן טבעי בחזית המגמה הזו עם פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE.
מהם האתגרים התעשייתיים הנובעים משיעורי הייצור המואצים?
ראשית, יצרנים וספקים עיקריים חייבים להיות מסוגלים להגדיל את כמויות הייצור במהירות תוך כיבוד לוחות זמנים ועלויות, ולעשות זאת באמצעות אותם כלי ייצור שיש ברשותם כיום. לאחר מכן, יש בעיות עם עמידה בתקנות של ציוד, מנועים, מושבים, ותכנון תאי נוסעים. לחצים אדירים מופעלים על כל התעשייה. בתחום הביטחון, האתגר הגדול ביותר הוא ניהול עלויות בהקשר של תקציבים צבאיים מצומצמים. לגבי החלל, עם פיתוח של לוויינים, משגרים קטנים וחסכניים מאוד, והמרוץ לחדשנות, המגזר נתון ללחצים גדולים בקשר לעלויות.
איזו השפעה תהיה לכך על מערכות הייצור בתעשייה?
אנו עדים לרנסנס תעשייתי. זה כבר לא קשור רק לדיגיטציה של הנדסה או ייצור אוטומציה, אלה מדובר בשינוי באופן שבו תכנית מתוכננת מלכתחילה ועל ידי הכללת ייצור ותחזוקה. כל זה החל משלב התכנון. כמו כן, בשינוי האופן ניהול מערכת הייצור באמצעות קיצור תהליכי בקרה הודות תהליכי משוב מהירים של הנתונים מהמפעלים.
מה הכוונה?
הודות לפלטפורמה ה-3DEXPERIENCE וליישומי DELMIA, ניתן לייצור תאום דיגיטלי של מערכת הייצור מראש, כדי לתכנן פעולות בצורה טובה יותר, לאחזר נתוני ייצור, ולתאם תהליך הייצור. כל זה לא רק ברמת היצרן או הספק, אלא בשרשרת האספקה כולה. לכן אנו עוברים משיתוף פעולה ברמת בתכנון ,לשיתוף פעולה בין מפעלים מקושרים. דבר זה מאפשר ליצרנים להגיב בצורה מועילה יותר לאתגרים כמו אי עמידה בתקנים, עיכובים ועלויות מופרזות. במקום לעבוד בצורה רציפה, כמו בשיטה המסורתית של "ניהול תכנית", יעבדו במקום זה ברשת מחוברת. יצרנים וספקי הרובד הראשון ידעו מה קורה אצל שרשרת האספקה שלהם בזמן אמת, במקום לאחר המעשה עצמו.
האם יש לך דוגמה עכשווית של יישום השיטה?
יישמנו שיטות אלה ב-Latécoère כאשר המפעל החדש שלהם נבנה במונטראדון, ליד טולוז. Latécoère משתמשת בתאום הדיגיטלי כדי לנהל את המפעל באופטימיזציה מלאה באמצעות משוב ועיבוד של נתוני הייצור, ועל כך הם צפויים להפחית את עלויות הייצור שלהם ב-40%. דוגמא נוספת הינה החוזה הגדול שנחתם עם בואינג בסוף שנת 2017 שמציינת פריסה של כלל פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE עבור כל פעילויות הקבוצה – בתחום המסחרי, החלל והצבאי. בנוסף, יש גם את החוזה שחתמנו עם Dassault Aviation בתחילת 2018 כאשר גם שם ישמשו בכלל פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE ברחבי הקבוצה.

דוד זיגלר , צילום: יח"צ
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: ניהול פרוייקטים שיווק