
דו"ח ראשון לרבעון 2014: עליה של 10% ב- EBITDA
צילום: הילית כדורי
רשת תחנות הדלק Ten , (בבעלות קבוצת פישמן) , מציגה את נתוני הרבעון הראשון של שנת 2014:
מן הדוח עולה כי ה-EBITDA בתקופה זו הסתכם לסך 13,561 אלפי ש"ח לעומת 12,315 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-10%. העלייה ב-EBITDA ברבעון הראשון של השנה נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות התפעול של החברה, כתוצאה מתוכנית התייעלות רחבה, אשר מבצעת החברה החל מסוף הרבעון הרביעי של שנת 2013, אשר קוזז בחלקו מקיטון ברווחי המלאי שבבעלות החברה, כתוצאה משינוי בתנאי השוק בתקופת הדוח, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
מנכ"ל רשת תחנות הדלק Ten, ערן וקנין, אמר: "תוצאות הדו"ח משקפות את תוכנית ההתייעלות הנרחבת, אשר באה לידי ביטוי במבחן השורה התחתונה, למרות תחרות עזה בענף בתקופה זו. בנוסף, כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות ושיפור פריסת תחנות הרשת, ממשיכה החברה ברבעון השני לצמוח ופותחת שלוש תחנות חדשות. יחד עם זאת, אנו ממשיכים להתחייב ולשמור על ערכי החברה – תדלוק בשירות מלא ובמחירים אטרקטיביים בבנזין ובסולר לכל קהל המתדלקים, הפרטיים והעסקיים כאחד".
עוד עולה מן הדוח כי המכירות, בניכוי בלו, לתקופת הדוח הסתכמו לסך של 269,658 אלפי ש"ח, לעומת 294,673 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-8%. הירידה נבעה מירידה במחירי מכירת הדלקים, כתוצאה מירידת מחירי הדלקים בעולם, אשר קוזזה בחלקה מגידול בכמות הדלקים שנמכרה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בתקופת הדוח הסתכם לסך של 40,616 אלפי ש"ח לעומת 41,887 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-3%. הירידה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה ברווחי המלאי שבבעלות החברה כתוצאה משינוי בתנאי השוק בתקופת הדוח ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם לסך של 8,353 אלפי ₪, לעומת 8,960 אלפי ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות המימון של החברה.
**
רשת תחנות הדלק Ten חרטה על דגלה את נושא המחיר אטרקטיבי, האיכות והשירות – ובנוסף אינה גובה מהלקוח תוספת על שירותיו של המתדלק בכל שעות היממה ומקפידה על איכות הדלק בתחנותיה. הרשת נמצאת בפריסה ארצית ובעיקר בפריפריה. נכון למועד זה, הרשת מונה 48 תחנות דלק מקריית שמונה ועד אילת, ו-17 חנויות נוחות. החברה מצויה בתהליך מתקדם של בניית תחנת תדלוק נוספת, אשר צפויה להיפתח במהלך הרבעון השני של שנת 2014.
Tags: אסטרטגיה כלכלה מכירות פיננסים