
מיזם חדש עושה את מה שנשמע לכאורה כבלתי הגיוני: כיצד הופכת תרומה של עסק, ליתרון תחרותי, שמביא לעסק לקוחות חדשים? מאת:ליאור עילם צילום: shutterstock פורסם 07/08/13 עסקים קטנים ובינוניים, נאבקים בכל יום כדי לזכות בעוד לקוח. לצרכנים יש המון עסקים לבחור מבניהם וקושי להבדיל בין העסקים ברמת: האמינות, ההוגנות והשירות. מיזם חדש בכתובתBnadiv.org.il, […]
מיזם חדש עושה את מה שנשמע לכאורה כבלתי הגיוני: כיצד הופכת תרומה של עסק, ליתרון תחרותי, שמביא לעסק לקוחות חדשים?
מאת:ליאור עילם צילום: shutterstock
- פורסם 07/08/13
עסקים קטנים ובינוניים, נאבקים בכל יום כדי לזכות בעוד לקוח. לצרכנים יש המון עסקים לבחור מבניהם וקושי להבדיל בין העסקים ברמת: האמינות, ההוגנות והשירות. מיזם חדש בכתובתBnadiv.org.il, נותן יתרון לעסקים שתורמים לקהילה. הוא מעניק חשיפה בחינם, לעסקים התורמים ועוזר להם ליצור יתרון תחרותי מול שאר העסקים. עסקים שלא תרמו, מוזמנים לתרום בעזרת צוות המיזם, לכל ארגון או עמותה על פי בחירתם ולהצטרף לעסקים שזכאים לחשיפה.
צרכנים מעדיפים עסקים תורמים
עסקים רבים במדינת ישראל, גדולים וקטנים, לוקחים חלק בעשייה החברתית. על ידי תרומה כספית, תרומה בזמן עבודה, ציוד או חומרים. בנוסף, המחאה החברתית הוכיחה לנו שיש בישראל ציבור הולך וגדל שחרד מפני העמקת הפערים החברתיים. ציבור שמוכן, לתגמל או להעניש עסקים, על סמך המשמעות החברתית של פעולותיהם.
מסקר שנערך בשנת 2012, עולה שרוב הצרכנים יעדיפו לקנות מוצרים ושירותים מעסקים תורמים. מהסקר עולה, שמעבר לרצון של הציבור לתמוך בפעילות הפילנתרופית של עסקים, רבים רואים בעסקים התורמים, כעסקים שהם, בסבירות גבוהה עד גבוהה מאוד: עסקים הוגנים שטובת הצרכן חשובה להם.
נותנים במה לתרומתם של העסקים הקטנים והבינוניים
בישראל עשרות אלפי עסקים תורמים, רבים מהם עסקים קטנים ובינוניים. הם תורמים שלא למטרות רווח, על מנת לקדם מטרות ראויות ולעזור לאחרים שמזלם לא שפר עליהם. בעוד שתרומתם של ארגונים גדולים מתוקשרת ונשמעת היטב בזכות עבודתם של יחצנים המקבלים על כך תמורה של עשרות אלפי שקלים בחודש. הרי קול תרומתם של העסקים הקטנים והבינוניים, לרוב אינו נשמע.
האם אין לציבור זכות לדעת מיהם העסקים שבמשך שנים תורמים ועושים מעשים טובים? מדוע שלא ניצור תרבות של העדפת עסקים תורמים? מדוע שאנו כצרכנים לא ניתן עדיפות לעסקים אלה? מה עוד שמעבר לתרומה החברתית, ברור לנו שעסק תורם הוא קרוב לוודאי גם עסק שיתן לנו שירות ראוי במחיר סביר. עסק שרואה בנו הצרכנים, בני אדם ולא רק מקור לרווח מהיר.
יתרון תחרותי לעסקים התורמים
Bnadiv עונה על הצורך של עסקים, גם אלה שאינם מלווים במשרדי יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי, לספר על תרומתם, כשירות לציבור הצרכנים. כל עסק תורם מקבל כרטיס מידע ב"מדריך העסקים התורמים של ישראל", הנמצא בהקמה בימים אלה. בכרטיס המידע יופיעו פרטי העסק, תוך התייחסות מיוחדת לתרומתו ו/או פעילותו למען הקהליה.
המיזם הוקם בסיוען של עשרות עמותות וארגונים. בין העמותות והארגונים: האגודה למען העיוור, "חינוך לפסגות",קול האישה, על"ה, מגמה ירוקה, רוח נשית, עמותת בית חם לילדי sma, מרחב, אריאלה, עדן, כרמי חסד, חן לפריון, אדם טבע ודין,צמאון, לב או לב, AMI נשימה, העמותה לילדים בסיכון ועוד עמותות וארגונים רבים.
הרשמה מוקדמת
אורן טוקר, מהשותפים להקמת המיזם, יועץ ומאמן עסקי, שלו היסטוריה ארוכה של פעילות חברתית וסיוע לעמותות, מזמין את בעלי העסקים להירשם ל Bnadiv כבר עכשיו. "הממהרים להירשם" הוא מספר "עשויים לזכות גם בפרסום נוסף חינם, זאת על ידי הופעתם בסרטונים וחומרי הסבר שאותם מכינים ב- Bnadiv בימים אלה, לקראת עלייתו של המדריך לאוויר".
אורן טוקר
לדברי טוקר, אל Bnadiv מוזמנים לפנות עסקים מכל סוג וגודל. עסקים שתרמו השנה, מוזמנים להירשם ולקבל כרטיס מידע במדריך. עסקים שטרם תרמו השנה, מוזמנים גם הם להירשם. ב-Bnadiv יעזרו להם למצוא עמותה או גוף שפועל בתחום הקרוב לליבם (כגון: עזרה לילדים חולים, הענקת השכלה למעוטי יכולת ועוד). לאחר אישור תרומתם על ידי הגוף או העמותה שיבחרו על ידם, יזכו גם הם בכרטיס מידע במדריך ואולי גם בפרסום נוסף. כל זאת בחינם.
ליאור עילם, הינו שותף להקמת המיזם Bnadiv.org.il, בעצמו בעל עסק, ואבא לילד עם צרכים מיוחדים.
Tags: עסקים קטנים ובינוניים