
יש לכם עסק עצמאי? מקצוענים בניהול עסקי? משיקים מוצר חדש ורוצים למכור אותו? "רב מכר," ספרו החדש של המומחה ליזמות, ניהול ושיטות מכירה, יאיר שיינפלד הוא בדיוק מה שאתם צריכים לקרוא
פורסם: 5.3.15 צילום: יח"צ
אם אתה יזם, או את מנהלת, איש מכירות או מנהלת מרחב קמעונאי באחת הרשתות, וגם אם אתם רק מחפשים כלים לניהול נכון יותר של חייכם האישיים למול חזונכם – כל אחד מכם יוכל ללמוד משהו מועיל מספרו הראשון של יאיר שיינפלד, "רב מכר" (הוצאת שופרא לספרות יפה, 2015) העוסק ביזמות, בניהול ובאמנות המכירה.
אפשר ללמוד מן הספר איך לנהל עובדים, להתכונן לראיון עבודה מכריע, לשמור על המיקוד העסקי שלך, להקים מועצת "חכמים" שתסייע לך לשמור על העסק שלך, אפשר גם להכיר דרכו שיטות מכירה מעולות ועקרונות מכירה מוכחים.
"יכולת השפעה על אנשים אינה עניין מאגי או מתת אל, זהו בסך הכול מערך מיומנויות טכניות נרכש, שכמעט כול אחד יכול ללמוד. מרגע שאתה רוכש את כלי ההשפעה האלה, אתה משול לאדם שאוחז בסכין. אתה יכול להשתמש בו למטרות חיוביות, ואתה יכול להשתמש בו באופן איום ונורא. הבחירה בידך," כותב יאיר שיינפלד.
לתפיסתו, לכל אחד מאיתנו יש מערכת ערכים ואמונות אינדיווידואלית וייחודית, המאפשר לנו לתפוס את העולם שסביבנו באופן הייחודי רק לנו, משמשת לנו כלי אישי לפרשנות סובייקטיבית של אירועים ומדריכה אותנו כיצד לנהוג במצבי חיים שונים.
שיינפלד מלמד בספרו כיצד ניתן לתפעל את המערכת הזאת, באמצעות 'כפתורי הפעלה' רגשיים, ולהניע את האדם המופעל באמצעותם לפעולה. הוא מרחיב על אופן יצירתה של 'כימיה' בין איש מכירות לבין לקוח, הצגה אפקטיבית של המוצר, טיפול בהתנגדויות שאלות סגירה, שיטת המכירה הטלפונית ועוד.
ספרו המרתק מתפרש על עקרונות הניהול בכלל, וניהול המכירות בפרט, שגרות הניהול, שימוש בכוחה של הקבוצה להנעת היחיד, ניהול חווית הלקוח במרחב הקמעונאי ועוד.
יאיר שיינפלד (51), נשוי ואב לשלושה, הוא מומחה בינלאומי לממשקי לקוח ומשמש יועץ, מנחה ומדריך לארגונים רבים בארץ ובחו"ל, בתחומי המכירות, השירות, השיווק וניהולם. הוא החל את דרכו המקצועית לפני כעשרים וחמש שנה כאיש מכירות, כמנהל מכירות בחברת שחל, הפך למנכ"ל חברת "להט" וכיום מדריך בתחומי היזמות, הניהול והמכירות לקוחות ובהם בנקים, חברות ביטוח, חברות תעשייה, רשתות קמעונאיות, חברות היי-טק ואינטרנט, בארץ ובעולם.
ספרו של יאיר שיינפלד "רב מכר," כתוב בצורה בהירה ,שוטפת ובנימה אישית.
ניכר בכותב שהנו מנוסה, בעיקר בתחום המכירות, בו הוא מנסה לאגד עצות מעשיות אשר אמינותן מבוססת בעיקר על ניסיונו האישי, דבר המעורר את אמון הקורא שאין מדובר כאן ב"תיאורטיקן" שלמד מתוך ספרי "חמישה צעדים ל.. שבעה שלבים ל… ",אלא כמי שעבר מחד גיסא על בשרו כישלונות ומתאר זאת ביושר ומאידך גיסא הצלחותיו נתפסות כאוטנטיות.
כמי שנתנסה משך חמישה עשורים בהתנסויות דומות ואחרות, אני בהחלט ממליץ לשוחרי הדעת בתחום המכירות והניהול להתבסם מהספר.
*יוסי פשר – מומחה בפיתוח ארגוני והדרכה בארץ ןבחו"ל
Tags: טיפים יזמות מכירות ניהול