
רוכשת את Autonomic ואת TransLoc כדי להאיץ את הצמיחה
פורסם: 29.1.18 צילום: יח"צ
בפרוש השנה החדשה משיקה חטיבת הניידות של יצרנית הרכב פורד מהלך שתכליתו להאיץ את אספקת מוצרי ושירותי הניידות ללקוחות ואת הערך לבעלי המניות.
אסטרטגיית הניידות של פורד, אשר הוצגה בתערוכת CES האחרונה בלאס וגאס, מתמקדת באספקת מגוון רחב של מוצרים ושירותים לשיפור כלל היבטיה של מערכת התחבורה – כלי הרכב, התשתיות, הקישוריות והשירותים הדיגיטליים – על מנת להקל על עומסי התחבורה בערים ולסייע לאנשים לנוע בחופשיות רבה יותר בעיר המחר.
״אנחנו מאמינים שתחבורה שמיושמת בצורה נכונה – כחלק מגישה מערכתית – יכולה להשיב את החיים אל הערים שלנו״, אמרה מרסי קלוורן, נשיאת Ford Mobility. ״השינויים שאנו עורכים היום יאפשרו לנו להאיץ את אספקת שירותי הניידות שלנו, שבאמצעותם נוכל לאפשר את התחיה הזו מחדש, להגביר את התחרותיות שלנו ולהעניק לבעלי המניות של פורד ערך ארוך טווח״.
פורד מתכננת להאיץ ולהשיק השנה את הפעילות העסקית בתחומים הבאים:
- מערכת הפעלה לתחבורה: Transportation Mobility Cloud היא פלטפורמת הענן הפתוחה של החברה, שמנהלת את הזרימה והאינטראקציות הבסיסיות בין מגוון האלמנטים שמרכיבים את מערכת התחבורה; פלטפורמה זו תתרחב מעבר לפורד ותכלול יצרני כלי רכב אחרים, ספקים, שותפים וערים; בנוסף, החברה תשיק רשת מפתחים אשר יקימו ויספקו תמיכה במערכת.
- קישוריות: צוות הניידות של פורד יספק שירותים דיגיטליים ללקוחות פרטיים, מסחריים ועירוניים ויתכונן ליישם את מחויבותה של החברה: להבטיח 100 אחוזי קישוריות לכלי רכב חדשים בארה״ב עד שנת 2019, ולהתקדם להשגת היעד של 90 אחוזי קישוריות בעולם עד שנת 2020.
- נסיעות שיתופיות: Chariot, עמוד התווך של פתרונות המיקרו-תחבורה של פורד, תאיץ השנה את קצב ההשקות בערים שונות ברחבי העולם; ההשקות יתבססו על שינוי משמעותי במוקד הפעילות העסקית של החברה, שתתרכז במתן שירותי הסעת עובדים לעסקים. בשבוע שעבר הכריזה פורד על השקת השירות בקולומבוס שבאוהיו – העיר החמישית שבה פועלת Chariot.
- תחבורה רפואית שלא למקרי חירום: Ford Mobility תתחבר אל שוק התחבורה הרפואית הצומח ותרחיב את פעילותה הקיימת בתחום התחבורה הרפואית שלא למקרי חירום; התוכנית הנסיונית בשיתוף Beaumont Health בדרום-מזרח מישיגן תהפוך לעסק אשר ישרת כמה מערכות רפואיות.
- ניהול כלי רכב כשירות: Ford Commercial Solutions, אשר הוקמה בשנת 2017, ממנפת קישוריות בכלי רכב לטובת אספקת שירותי נתונים ואופטימיזציה של ציי רכב ללקוחות מסחריים, תוך התבססות על יתרונה ההיסטורי של יצרנית הרכב במתן שירותים ללקוחות המנהלים ציי רכב. Ford Commercial Solutions תרחיב השנה את שירותיה לקהל הבינלאומי.
פורד הכריזה היום על חתימת הסכם לרכישת חברת הטכנולוגיה Autonomic, שתתמוך בצעדי האצת החדשנות והאספקה שלה. החברה, שבסיסה בפאלו אלטו שבקליפורניה, מתמחה בצמיחה, ארכיטקטורה ומינוף של פתרונות בתעשיית התחבורה.
רכישת Autonomic תאפשר לפורד ליישם במהירות את תכניתה לבסס את פלטפורמת Transportation Mobility Cloud ותסייע לה להאיץ את הרחבתן של יוזמות ניידות מרכזיות אחרות, לרבות קידום הקישוריות המלאה, Chariot ותחבורה רפואית שלא למקרי חירום. לצד האפשרות להרוויח ממלוא הערך שיוצרת הפלטפורמה הזו, פורד תפיק תועלת מהיכולות המקצועיות של אנשי צוות Autonomic ביצירת ופיתוח עסקי ניידות חדשים, כמו גם ממערכות יחסים אשר יעמיקו את הגישה של פורד לכשרונות טכנולוגיים מהשורה הראשונה.
פורד הכריזה גם על רכישת TransLoc, חברה מדוראם שבקרולינה הצפונית, אשר מספקת טכנולוגיית ביקוש-תגובה (DRT) לפתרונות מיקרו-תחבורה עירוניים. רכישת TransLoc תאפשר לפורד למנף את היכולות התפעוליות של החברה, את קשריה עם רשויות מקומיות ואת ההישגים המוכחים של פתרונות הניתוב הדינמי שלה בשיפור חווית הנסיעה בערים ברחבי העולם.
פרטי העסקאות לא פורסמו.
״ההחלטה האם לפתח בעצמנו את הכלים הנדרשים, לקנות או לחבור אל עסק שמציע את היכולות הדרושות היא חלק משמעותי מהתהליך של מימוש ההבטחה לספק פתרונות לאתגרי התחבורה העירוניים״, אמרה קלוורן. ״אנחנו מאמינים שהאינטגרציה של הטכנולוגיות והכשרונות של Autonomic ושל TransLoc בצוות הניידות שלנו תחזק עוד יותר את יכולתנו לספק לבעלי רכב פרטי, מפעילי ציי רכב וערים פתרונות מוצלחים במהירות ובצורה גמישה״.
פורד הכריזה גם על ארגון מחדש של הצוותים האחראים לפיתוח והרחבת פתרונות הניידות. הארגון מחדש מתבסס על השילוב המוצלח של קבוצת הנתונים והניתוח וצוות טכנולוגיית המידע של פורד תחת חטיבת הניידות של פורד תחת הנהגתה של קלוורן, ובמסגרתו יוקמו ארבע קבוצות חדשות, שיתמקדו במוצרים, שירותים ועסקים בתחום הניידות. אלה הן הקבוצות החדשות:
- Ford X: רכישת Autonomic מייצגת את אבן הפינה של צוות Ford X החדש של החברה. הצוות יפעל כחלק מ-Ford Smart Mobility LLC ויבטיח שפורד תמשיך לבחון מודלים עסקיים חדשים ולתמוך בהם בצורה פעילה. כדי להוציא לפועל את המשימה הזו, Ford X תפקח על פלטפורמת Transportation Mobility Cloud; על Ford X Accelerator, קבוצה חדשה שתתפקד על תקן חממה עסקית לפיתוח מהיר של מוצרים ושירותים פוטנציאליים; ועל עסקי ניידות חדשים שנמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים.
- Mobility Business Group: הקבוצה החדשה של Ford Smart Mobility LLC אחראית להרחבת עסקי הניידות הקיימים של החברה ותפקח על כמה תחומים: Ford Commercial Solutions; עסקי המיקרו-תחבורה של פורד, הכוללים את Chariot ואת חטיבת התחבורה הרפואית שלא למקרי חירום; FordPass והשירותים הדיגיטליים, כולל שירותים התומכים בעסקי מכוניות אוטונומיות, שירותים בתוך הרכב ובעלות על רכב פרטי; ועסקים עתידיים, שהשלימו את תהליך הפיתוח בחממה הטכנולוגית של Ford X.
- Mobility Platforms and Products: קבוצת פתרונות מוצרי הניידות של פורד תוביל את תהליכי התכנון והפיתוח של הטכנולוגיות העומדות בבסיס עסקי הניידות של פורד, לרבות קישוריות, רכיבים הנכללים בפלטפורמת FordPass, ניהול כלי רכב כשירות, תחבורה כשירות, פלטפורמת שיתוף הפעולה במכוניות אוטונומיות ופלטפורמות בסיס.
- Mobility Marketing and Growth: חברת Ford Smart Mobility LLC מקימה צוות שיווק ומכירות עולמי, שתפקידו לקדם את הביקוש בקרב צרכנים ולקוחות מסחריים ועירוניים ולהבטיח שקולם יישמע ברחבי הארגון. קבוצה זו תחבר את צוות City Solutions של פורד, את צוותי Ford Smart Mobility האזוריים, את TransLoc ואת צוותי השיווק והמכירות הרלוונטיים ותאפשר להם לפעול תחת חטיבה אחת.
הצוותים החדשים הללו ירוויחו מההשקעה המתמשכת של פורד ב–Pivotal והעבודה המשותפת עמה, כמו גם מהתובנות שנאספו בתהליך הטמעת צוותי המוצר ב-2017; זהו מבנה נפוץ בחברות תוכנה, שאומץ על ידי FordLabs – ארבע חטיבות פיתוח והטמעת התוכנה של יצרנית הרכב בארה״ב, בריטניה והודו.
כחלק מהארגון מחדש הכריזה החברה על שורת מינויים בכירים:
- סאני מאדרה, מנכ״ל ומייסד Autonomic, יצטרף אל פורד כסגן נשיא Ford X.
- מריון האריס, סמנכ״ל הכספים של Ford Credit, ימונה לסגן נשיא Mobility Business Group.
- ריץ׳ סטריידר מונה לסגן נשיא Mobility Platforms and Products.
- ברט וויטלי, מנהל Ford Marketing, Sales and Service Fitness Transformation, מונה לסגן נשיא Mobility Marketing and Growth.
״2018 היא השנה שבה חטיבת הניידות של פורד תתקדם מבניית היסודות לאספקת מוצרים ושירותים, ואנחנו פועלים בנחישות על מנת לוודא שהצוותים שלנו מוכנים להצלחה״, אמרה קלוורן. ״רכישת Autonomic ו-TransLoc, כמו גם תהליך הארגון מחדש, יאפשרו להאיץ את זמני פיתוח החידושים והמוצרים ויגבירו את יכולתה של הקבוצה לגדול ולייצר ערך לבעלי המניות שלנו״.
חברת פורד היא חברת רכב וניידות עולמית, שבסיסה בדירבורן, מישיגן. עסקי הליבה של החברה כוללים תכנון, ייצור, שיווק, מימון ומתן שירותים לשורה שלמה של מכוניות, משאיות, רכבי שטח וכלי רכב חשמליים של פורד, כמו גם למכוניות היוקרה לינקולן, סיפוק שירותים פיננסיים באמצעות Ford Motor Credit Company ופועלת כדי להפוך למובילה בכל הנוגע לכלי רכב חשמליים, כלי רכב אוטונומיים ופתרונות ניידות. פורד מעסיקה כ-203,000 עובדים ברחבי העולם. לקבלת מידע נוסף על אודות פורד, מוצריה העולמיים ותוכנית הקרדיט של פורד, נא בקרו באתר: www.corporate.ford.com.
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה ניהול פרויקטים סטרטאפים תרבות ארגונית