
שימוש במדיה הדיגיטלית בבתי עסק משפר את חווית הקנייה של הצרכן. וזו עובדה ידועה. על מנת שהיישום ב'שטח' יהיה אפקטיבי ויעיל, הנה כמה טעויות נפוצות שיש להמנע מהן, בעת הטמעת השימוש באודיו ובוידאו בבית העסק. המדריך המלא
שימוש במדיה הדיגיטלית בבתי עסק משפר את חווית הקנייה של הצרכן. וזו עובדה ידועה. על מנת שהיישום ב'שטח' יהיה אפקטיבי ויעיל, הנה כמה טעויות נפוצות שיש להמנע מהן, בעת הטמעת השימוש באודיו ובוידאו בבית העסק. המדריך המלא
צילום: יח"צ
טעות מספר 1 – העמסת מידע יתר על הממשק
המדיה הדיגיטלית מציעה אינספור תכונות מגוונות ולכן קל להתפתות להשתמש בכולן בבת אחת. יחד עם זאת, חשוב לזכור תמיד שהמטרה שהצבת לעצמך היא העברת מידע נגיש וברור בצורה נעימה. לכן הודעה עם המון תכונות ומלל תאבד מיעילותה והמטרה שהצבת לא תושג.
הפתרון : יש להשתמש כל פעם בתכונה אחרת כגון : פעם דגש על עיצוב ופעם דגש על התוכן ובכך גם תיצור גיוון בממשק וגם תעורר עניין בלקוחותייך.
טעות מספר 2 – מיקום גבוה מדי של המסכים
לא משנה כמה ההודעה שלך המתנוססת על מסך וידאו ענק היא גדולה ובולטת, ייתכן כי אם היא תמוקם גבוה מדי, אף אחד לא יפנה את תשומת ליבו אליה.
הפתרון : מקם את המסכים בגובה אידאלי (גובה העיניים של האנשים כך שהם לא צריכים להתאמץ). בטרם התקנת המסכים, בדוק האם ניתן לקרוא את ההודעה ממגוון זוויות בהן אנשים יכולים להימצא האם האור לא מסנוור. כמו כן , אם מדובר במסכים אינטרקטיביים, מקם אותם בגובה שיאפשר ללקוח לחוות את הממשק, וכמובן אל תשכח לבדוק את תאימות הגובה לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות כך שיוכלו גם הם להינות מהמדיה המוצעת.
טעות מספר 3 – מסירת מידע לא מעודכן
השארת הודעות לא מעודכנות על גבי המסך הדיגיטלי שלכם מאבדת מהמטרה שהצבתם: למסור מידע רלוונטי ללקוח. יוצא מכך שגם לקוחותיך לא מעודכנים במוצרים ובמבצעים החדשים שאתה מציע, ושני הצדדים מפסידים. לכן כדאי שהמידע יהיה עדכני ושתגוון אותו בתקופת זמן של יום, כאשר רצוי שהתכנים יופיעו לעתים קרובות בפרק זמן קצר יחסית. זכור כי תוכן חדש מושך לקוחות וגורם להם לחזור אלייך. המהדרין כאן צריכים לדאוג לעדכון תוכן המושפע מהשעה ביום, המיקום הגיאוגרפי, העונה ומזג האוויר. חשוב גם לבקש מהחברה המתקינה והמיישמת את המערכת לאפשרות של עדכון בשטח, שיכול לקחת בחשבון משתני סביבה. מה יותר יעיל אם אתה בעל בית קפה, מלהציע על גבי מסכי הקופה, מרק כאשר מתחיל לרדת גשם בחוץ?
קפה ארומה, צילום יח"צ
טעות מספר 4 – אי עדכון התוכנה של מסכי הדיגיטל
בנוסף לחשיבות של עדכון מידע כך שיהיה רלוונטי ואפקטיבי עבור הלקוח, כך גם ישנה חשיבות לעדכון תוכנת ניהול התוכן וחידושה, כמו גם עדכון החומרה כשמתפרסמות הגרסאות החדשות. חידושן יאפשר לך לבצע ביעילות וביצירתיות יותר דברים מאשר יכולת לעשות לפני כן.
טעות מספר 5 – היעדר אמצעי התקשרות עם בית העסק
כדי לאפשר ללקוחות לקבל על בית העסק עוד מידע ולהיחשף לתכנים נוספים, וודא שאתה עושה להם את החיים קלים ומאפשר להם לקבל את המידע בצורה נגישה, ברורה ומפורטת. במיוחד כשהעסק שלך סגור, והמסכים ממשיכים לעבוד, דאג לתת לעוברים ושבים מידע רלבנטי שיתרום לחיזוק הקשר בינכם: למשל – אתר אינטרנט, בלוג וכמובן, קריאה להצטרפות לעמוד הפייסבוק שלכם.
בשורה התחתונה, צריך לזכור שמדובר כאן על חווית הלקוח, והטכנולוגיה היא רק כלי לייצור חוויות. החוויה שחשפה את הלקוח למוסיקת רקע וצפייה במסכי וידאו גדולים, נותנת ללקוח להרגיש טוב ולקוח שחווה חוויה רגשית חיובית, סביר שגם יחזור בעתיד.
הלקוחות הצעירים בעלי כח הקניה הגדול גדלו על ה- MTV, על מחשבים, אינטרנט. מדובר בלקוחות אקטיביים וחברתיים מקודמיהם שצריכים את הגירוי הדיגיטלי סביבם. וכך, האינטראקציה עם הלקוחות החדשים חייבת להיות יותר עשירה במדיה. לקוח שבבית רגיל למסך 42 אינץ, היי דפינישן, לא ישבע נחת כשיגיע לסניף בית הקפה שלו, בו מסכי 17 אינץ' שרק מריצים מצגת תמונות.
מסכי וידאו הצמודים לקופות עם הפנים לתור ברשת המזון המהיר, שרצים עליהם מבצעים והנחות, וידאו אינפורמטיבי שרץ על מסכי ענק בעת ההמתנה לכספר, שילוט מתחלף, עמדות מידע המצויידות במסך מגע, כל אלה, במידה והם מיושמים בצורה חכמה ומתוכננת מראש, משפיעים על הלקוח והחלטותיו. הם מספקים את ה-WOW המתאים במוחו של הלקוח ומשאירים טעם של עוד ואפקט ה-WOW הוא זה שיניע את הלקוחות לחזור.
* יעקב לייב הוא מנכ"ל חברת YCD Atmosphere, המספקת פתרונות מדיה דיגיטלית חכמים (מוסיקה ווידאו) לחברות, בתי עסק, קמעונאים, גופים מוסדיים וארגונים בישראל
Tags: מדיה דיגיטלית פרסום