במאה ה 21 מבטיחים המומחים שדיברו בכנס, התוכן יהיה הרבה יותר ממוקד, מקומי ורלוונטי. סביבו ייווצרו קהילות עירוניות, בנושאים שמעניינים אותנו באמת
פורסם: 15.1.20 צילום: יח"צ
אתמול, יום שני ה 13 לינואר 2020, התקיימו שני כנסים שסיפקו לקהל הצצה לעבר העתיד: כנס ערים חכמות וכנס אנשים ורחפנים, שניהם מבית 'אנשים ומחשבים'.
בתחום הטכנולוגי, אנו צועדים לעידון חדש, שיספק יעילות רבה מאי-פעם. יעילות שתבוא בין היתר על חשבון משרות שממאוישות כיום על ידי בני אדם, למשל רחפניים אוטונומיים בעלי יכולת למידה (AI), שיחליפו בעלי מקצוע בתחומי הביטחון, החקלאות, המשלוחים והבניה.
מצד שני, יש לטכנולוגיות החדשות פוטנציאל להפוך את חיינו למעניינים יותר. עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד וסמנכ"ל בחברת היי-טק בתפקידו הקודם, הסביר בפורום מנהלי הערים שיישומי העיר החכמה, מאפשרים העברת תוכן ודרכו יצירה של קהילות. הרי בסופו של דבר את התושב לא מעניינת הטכנולוגיה, אלא האופן בו היא משדרגת את איכות חייו.
בסוף שנות התשעים הופיע הביטוי "התוכן הוא המלך" בהקשר של התפתחות רשת האינטרנט. אולם נדמה כי עשרים שנים מאוחר יותר אנו מוצפים במידע, שחלקו אינו רלוונטי לחיינו במקרה הטוב ואף מוטעה או שקרי במקרה הרע. בסופו של דבר מה מעניין אותנו יותר: מאבקים פוליטיים? רשמים מכהונתו של טראמפ? או מה שקורה בעיר שלנו? בבית הספר, בגן ובצהרון של הילדים שלנו?
הסביבה המוניציפאלית בה נמצא מרכז חיינו, משפיעה עלינו, על איכות חיינו וחינוך ילדינו יותר מכל גורם אחר. זאת גם הזירה שבה יכולת ההשפעה שלנו היא הגדולה ביותר, במידה ונבחר להיות מעורבים ולהשפיע.
התוכן חוזר אם כן להיות המלך גם בעשור השני של המאה ה 21. אולם הפעם, מבטיחים המומחים שדיברו בכנס, התוכן יהיה הרבה יותר ממוקד, מקומי ורלוונטי. סביבו ייווצרו קהילות עירוניות, בנושאים שמעניינים אותנו באמת. דרך הקהילות נוכל להשפיע על הנושאים שקובעים את איכות חיינו, כגון: פיתוח עירוני, חינוך ושירותים קהילתיים.
יש המתלוננים כי האינטרנט הפך אותנו לקרים ומנוכרים, שקועים בתוך המחשב, הטאבלט או הטלפון החכם, צורכים תוכן ומנותקים מהסביבה. עידן התוכן החדש, שמגיע בחסות הטכנולוגיות החדשות של הערים החכמות, עשוי להחזיר אותנו לאותה קהילתיות ישנה וטובה.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
Tags: סטארט א] ערים חכמות