הבחירות הסוערות בארה"ב הסתיימו זה מכבר בניצחונו של אובמה. ובישראל אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות סוערת לא פחות… אני רוצה לנצל את ההזדמנות המצוינת הזו לומר כמה מילים על הפוליטיקה העולמית. כמו בעולם העסקים גם לפוליטיקה הולך וחודר שיח חדש. השיח הזה הוא תמציתו של עידן חדש – שאנחנו אוהבים לקרוא לו "עידן הלקוחות". בעידן […]
הבחירות הסוערות בארה"ב הסתיימו זה מכבר בניצחונו של אובמה. ובישראל אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות סוערת לא פחות… אני רוצה לנצל את ההזדמנות המצוינת הזו לומר כמה מילים על הפוליטיקה העולמית.
כמו בעולם העסקים גם לפוליטיקה הולך וחודר שיח חדש. השיח הזה הוא תמציתו של עידן חדש – שאנחנו אוהבים לקרוא לו "עידן הלקוחות". בעידן הנוכחי, ההחלטות מתבססות בעיקר על דבר אחד – על חוויה. ואם נחזור שוב לעולם העסקים – בעידן הלקוחות 65% מהחלטות הרכישה של לקוח מבוססות על ניסיון העבר שלו ועל מידע שהוא מקבל מלקוחות אחרים! כלומר, ארגונים עסקיים מבינים היום יותר ויותר כי לקשר ולאינטראקציה האישית מול הלקוח והחוויה אותה מקבל בעת שימוש או רכישה של מוצר יש משמעות ממשית על המשך הקשר שלו עם הארגון.
הקשר שלו ושל החברים שלו… כך גם בפוליטיקה – בעידן החדש כדי להגיע לליבו של הבוחר לא מספיק לדבר בסיסמאות. נבחרי הציבור צריכים להציג קבלות בשטח – שמתבססות על חוויות של הצלחה שיצרו בקרב המצביעים שלהם. לא מספיק לדבר על צדק חברתי, צריך לעשות אותו. שר הרווחה, משה כחלון, הוביל את מהפכת הסלולר באביב האחרון. פחות משנה לאחר מכן ניבאו לו הסקרים 20 מנדטים אם יקים מפלגה עצמאית. כך זה עובד בעידן הלקוחות.
היום כבר לא מספיקה בלורית מבהיקה וכריזמה כדי להיות מנהיג. בעידן הלקוחות מנהיג חייב להיות לא רק הסיסמא וההבטחה המותגית אותה הוא מייצג – מנהיג חייב גם לקיים בשטח. לא מספיק להגיד "אני רגיש, משפחתי ואישי", לא מספיק להגיד "אני אוביל שינויים למען צדק חברתי", לא מספיק להגיד "חשוב לי האזרח הקטן – כל אזרח באשר הוא". לא מספיק להגיד – צריך להיות כזה בפועל. בעידן הלקוחות המצביע מחפש פחות הבטחות מפוצצות ויותר ביצועים בשטח.
המנהיג בעידן החדש צומח מהשטח – מקריאות המצביעים בפייסבוק או בטוויטר. בבחירות שנערכו בחודש האחרון בארה״ב השקיעו המתמודדים יותר ממחצית מכספי הבחירות שלהם (שנחשב לקמפיין הבחירות היקר ביותר בתולדות ארה״ב – 2 מיליארד דולר סך הכל…) במדיה החברתית וברשתות החברתיות. בעידן הלקוחות לאדם הפשוט יש משמעות עצומה, ואם תרצו במספרים – יותר מ600,000 מיליון דולר מתרומות הקמפיין של אובמה הגיעו מאזרחים שתרמו פחות מ100$ כל אחד! בעידן הלקוחות מנהיג חייב להבין כי המצביעים, ובעצם כל אזרח ואזרח, הם הערוץ השיווקי המרכזי שלו. הדרך היחידה לטפח את הערוץ השיווקי הזה היא לספק לו את ההבטחה השיווקית… את הבטחת הבחירות.
בעידן בו כל אזרח פשוט הוא מוביל דיעה- ויכול ע"י פרסום סטטוס בפייסבוק להצית מחאת המונים כלל עולמית – המדד בו מנהיג נמדד משתנה מקצה לקצה. בעידן הלקוחות המנהיג לא יכול להסתפק בסיקור מחמיא בעיתון "הבית" שלו. בעידן הלקוחות מנהיג חייב לספק תוצאות.
Tags: אובמה ארה"ב ארצות הברית בחירות הילה כרמל מנהיגות