
ראיון עם יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל, בהמשך לסדרת הראיונות עם קאדר המנהלים שעתידים להרצות בכנס החדשנות (17/9 – שריינו,יהיה מרתק!
צילום יח"צ פורסם: 9.9.14
יונתן פנטנוביץ' מנכ"ל 3M ישראל הצטרף לחברה בשנת 2005. במהלך שנות עבודתו ב 3M ניהל יונתן את חטיבת התעשייה ואת חטיבת האלקטרוניקה והאנרגיה ב- 3M ישראל.
עד אמצע 2013 כיהן יונתן כמנהל אזור מרכז של החטיבה הגדולה בחברה, חטיבת הדבקים, והיה חבר בהנהלת החטיבה.
יונתן מחזיק בתואר BA מהמכללה למנהל ו- MBA מאוניברסיטת Heriot Watt.
במהלך ארבעת השנים האחרונות מרצה יונתן במסגרת לימודי Executive MBA באוניברסיטת תל אביב בנושא החדשנות ב- 3M, התרבות הארגונית הייחודית לחברה, הקידמה והפיתוח הטכנולוגי ותרומתם לייעול ולשיפור חברות ופרטים.
שלום יונתן, ספר בקצרה אודות 3M.
3M היא עולם ומלואו. זו אחת מהחברות הבינלאומיות המרתקות ביותר בעולם שפעילותה במעל ל-110 שנות קיומה, סימנה אותה בחוד החנית של החדשנות הטכנולוגית העולמית. 3Mהיא אחת מ-30 החברות שמרכיבות את מדד הדאו ג'ונס, פועלת במעל ל- 200 מדינות בעולם ומובילה עולמית בתחומי מוצר שונים שלכאורה אין קשר ביניהם: תעשיה, רפואה, מיגון ובטיחות, מוצרי צריכה, גרפיקה מסחרית, בטיחות בתחבורה, שיפוץ רכבים ועוד ועוד.
במהלך הדורות פיתחה 3M עשרות אלפי פתרונות חדשניים מהפלטפורמות הטכנולוגיות שבבעלותה ובכך שיפרה את חייהם ובריאותם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, הפכה את הנהיגה בלילה לקלה יותר, את סביבת העבודה לבטוחה יותר ואת מוצרי הצריכה האלקטרונים לקלים, חסכונים וידידותיים יותר לסביבה. כל זאת בשילוב תרבות ארגונית ייחודית המעודדת שיתופי מידע ומומחיות.
מהי חדשנות ארגונית בעיניך?
חדשנות ארגונית בעיני היא מעבר להמצאה של מוצר מתוחכם ככל שיהיה, על פס ייצור. זה יכול להיות כל רעיון חכם ובלבד שיהיה פשוט ליישום ולהטמעה, ומחובר לתובנה עמוקה ומדויקת שעונה על צורך אמיתי. ככזו, חדשנות לעולם לא תהיה בבעלות מחלקה מסוימת או גורם אחד בארגון ויכולה לפרוץ בכל רגע נתון מכל אחד ואחד. לכן גם חלק בלתי נפרד מחדשנות ארגונית מוצלחת בעיני, מתבטא בהשרשת תרבות ארגונית של סבלנות לטעויות, המעודדת שיתוף במידע ומומחיות. 3M היא ההוכחה הכי טובה שאני יכול לתת לזה.
מהי החשיבות של חדשנות בארגון בעידן של היום?
בכל עולם תחרותי, חדשנות היא לא בגדר מותרות, אלא הכרח המציאות. בעידן של היום יש שפע של ארגונים וחברות המבינים ומדברים בשפת החדשנות ומטביעים אותה על דגלם, ולכן עוד יותר חשוב להיות מבודלים, מדויקים ולתת ערך מוסף אמיתי ללקוחות.
תן דוגמה למהלך חדשני שהובלת/היית שותף בו.
יחד עם אחת מהחברות המובילות בארץ בתחום התקשורת , פיתחנו מוצר ייחודי עבור חברה מהמובילות באירופה. תהליך הפיתוח ארך כ- 18 חודשים וגם היום, 6 שנים אחרי, היכולות של המוצר והיחודיות שלו לא אפשרו לייצר לו תחרות אמיתית. מהלך זה דרש חשיבה יצירתית תוך פעילות בינלאומית שבה היו מעורבים המון גופים ופונקציות ב- 3M באסיה, אירופה וארה"ב.
ספר לנו בכמה מילים על הרצאתך בכנס.
3M – על תרבות של חדשנות- Dedication for Innovation
סיפורה של 3M הוא סיפורה של חדשנות הטבועה ב- DNA זוהי חברת חדשנות בינלאומית שלא מפסיקה להמציא, בעלת תרבות ארגונית ייחודית המעודדת שיתופי מידע ומומחיות.זו מערכת שלמה של תגובות שרשרת הניזונה מזרם רעיונות בלתי פוסק, חוצה גבולות ומגבלות, בין מגוון אנשים בעלי כישורים בתחומי עיסוק שונים. כל זאת כדי לגרום לקידמה לקרות, למצוא את הפתרונות לבעיות הקשות ביותר בעולם ולהפוך אגב כך את החיים היומיומיים שלך לקלים, נוחים ובטוחים יותר.
משתתפי הכנס מוזמנים לבואו להציץ אל מאחורי הקלעים של מכונת החדשנות באחת מהחברות המרתקות והנדירות ביותר בעולם- אל מסע עיקבי של מחויבות לשפר ולחדש בכל אחד מעשרות התחומים בהם אנו עוסקים. בהרצאתי, אדגים את מסעו של מוצר דרך אחת מהפלטפורמות הטכנולוגיות שבבעלותנו –ואסכם בשישה כללים לחדשנות שיתווספו לארגז הכלים שלכם.
לאתר הכנס והרשמה
Tags: אסטרטגיה חדשנות טכנולוגיה כלכלה כנסים ניהול פיננסים