
חברת הענן וה-CRM המובילה בעולם, סיילספורס, קיימה את כנס, Salesforce live: Israel 2020, האירוע הוירטואלי הראשון מסוגו, שכלל משתתפים ודוברים מובילים מהתעשייה, ביניהם מנכ"לים ובכירים של חברות מובילות במשק הישראלי, נציגי חברות טכנולוגיות ומיטב המוחות בתחום פיתוח הענן וטכנולוגיות AI. החברה הציגה את דו"חIDC על כלכלת סיילספורס בישראל, זאת לצד רעיונות ייחודיים של סיילספורס והירתמות החברה למציאת פתרונות דיגיטליים עבור עסקים שנפגעו מהקורונה
פורסם: 12.10.20 צילום: יח"צ
האקוסיסטם של סיילספורס בישראל
מתחילת פעילותה בישראל, סיילספורס תרמה רבות לכלכלה הישראלית. נכון לשנת 2019, האקוסיסטם של סיילספורס בישראל גדול פי 4.5 מסיילספורס ישראל עצמה, וצפוי לגדול פי 6.5 עד שנת 2024, זאת מכיוון שחברות הרוכשות מנויים למחשוב הענן רוכשות גם מוצרים ושירותים נלווים. על פי נתוני דו"ח IDC האחרון, בשנת 2018 מספר המשרות באקוסיסטם של סיילספורס בישראל עמד על 4,610 בעוד שבשנת 2024 מספר המשרות צפוי להיות 16,230, כלומר 11,620 משרות נוספות. עוד עולה מן הדו"ח כי השימוש במחשוב ענן על ידי לקוחות סיילספורס בישראל יוסיף הכנסות עסקיות חדשות של 5.4 מיליארד דולר למשק המקומי.
אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות, סיילספורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור EMEA אמר: "הקורונה האיצה את כל תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בישראל ובעולם. על פי דו"ח IDC, הגידול בשימוש מחשוב הענן בישראל צפוי לעלות ב-12%, מ-468 מיליון דולר בשנת 2018 ל-919 מיליון דולר בשנת 2024. בניגוד לענפים שנגיף הקורונה הביא בהם לטלטלות, מחשוב הענן הוכיח עצמו כחסין מפני המשבר. בשל עובדת היות הענן גמיש, וככזה, הוא מסייע לארגונים להתמודד עם אתגרים תפעוליים וכלכליים שהביא המשבר. היתרונות הללו – גמישות, יכולת הסתגלות, מהירות, עלויות משתנות– כל אלה מאפשרים דרכים חדשות לניהול העסק המותאמות למציאות ימינו".
סיילספורס עוזרת לחזור באופן בטוח לעבודה ולצמיחה עסקית
בימים אלו, סיילספורס עוזרת לחברות ישראליות להתאושש ממשבר הקורונה שפגע עמוקות בשוק ומציעה להן מגוון פתרונות דיגיטליים לחזרה לפעילות עסקית הן בענן והן במקום העבודה, אשר מעודדים צמיחה כלכלית וניצול הזדמנויות חדשות.
כך למשל, סיילספורס והתאגיד המוביל סימנס (Siemens) יצרו שותפות אסטרטגית בה יפתחו סביבת עבודה חדשנית המותאמת לעידן הפוסט-קורנה. מרכז הניהול Work.com של סיילספורס המבוסס נתונים מהתשתית החכמה של סימנס, מעבד את המתרחש במרחב המשרדי בזמן אמת ומעניק פתרונות לשמירה על בטחון בריאותי במקום העבודה.
בנוסף, סיילספורס העמיקה את שיתוף הפעולה עם Amazon Web Services בהשקת ענן השירות הקולי (Service Cloud Voice) בתוכנת Amazon Connect לקהל הרחב. כיום, כ-30% מהצרכנים פונים למוקדי שירות לקוחות יותר מכפי שעשו לפני הקורונה, וכעת, כשמרכזי שירות רבים עברו לעבודה מהבית בעזרת שימוש בענן השירות הקולי, ארגונים רבים יוכלו לבנות מחדש את עסקיהם באופן המאפשר תמיכה אישית בלקוחותיהם ומכל מקום.
יחד עם זאת, סיילספורס השיקה את הדור הבא של שירות השטח (Salesforce Field Service) שפותח על בסיס הידע בעקבות רכישת קליקסופטוור לפני כשנה. שירות השטח החדש מאפשר לארגונים לשים את הלקוח במרכז, מייעל את ניהול שרשראות השירות ומתאים את עצמו לצרכים המשתנים של התקופה בעזרת טכנולוגיית AI. כך למשל חברת דנאל סיעוד עשתה מהפכה בשירותי השטח של הטיפול והייעוץ לאוכלוסיה המבוגרת.
עבור סיילספורס, הייתה זו שנה של צמיחה עסקית חזקה והאצת תהליכי טרנספורמציה דיגיטאלית בישראל. הערוצים הדיגיטליים משנים את פני התקשורת בין ארגון ללקוח בשנים האחרונות ואירוע כמו התפשטות נגיף הקורונה מעצים את חשיבותם לאין שיעור.
אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות, סיילספורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור EMEA אמר: "סיילספורס המשיכה להעמיק אחיזתה בתחומים רבים ובהם: ביטוח, פינטק, בריאות וזירות מסחר של קמעונאיות ויבואניות בתחומי הלייף סטייל ומוצרי צריכה. המסחר במדיה הדיגיטלית אינו טרנד חולף או מגמה אופנתית, הקורונה הוכיחה לנו שמדובר בצורך קיומי להמשכיות העסקית".
כך לדוגמא, קבוצת אירני, יבואנית מותגי העל של עולם האופנה, נמצאת בעיצומו של תהליך הטמעת חבילת המוצרים המתקדמים סיילספורס הכוללת את ענן המסחר Commerce Cloud וענן השיווק Marketing Cloud.
דוגמא נוספת היא חברת תנובה, שם בזמן קצר לאחר פרוץ המגיפה ואיתו גם הצורך להישאר יותר בבית, תנובה החליטה לעלות לאוויר את שירות "תנובה עד הבית" שאפשר רכישה ישירה של מוצרי תנובה עד לבית הלקוח, עוד באותו יום. "התפיסה של סיילספורס, שיוצרת תמונה כוללת סביב הלקוח, מאפשרת לכל ארגון לחזק את מערך השירות ואני חושב שלכל חברה שנותנת שירות או מייצרת מוצרים לצרכן סופי צריכה להיות היכולת הזו", אמר שי מיקהל, סמנכ"ל מערכות מידע בתנובה.
אוסם נסטלה, אאוטבריין וסיבוס סדקסו, הם חלק מלקוחות החברה אשר עיצבו מחדש את יכולות השיווק השיווק הדיגיטלי שלהם בעולם של שיווק מבוסס נתונים ורב ערוצים, זאת בנוסף למשרד המשפטים, משרד האוצר, בנק לאומי, בנק הפועלים, מגדל, מימון ישיר,בית חולים אסותא, דואר ישראל, סלקום, נייס מערכות, קבוצת שטראוס מים, טמפו, פיליפ מוריס, כלמוביל, קרסו מוטורס, ,WeWorkGett (גט טקסי), AppsFlyer סטרטסיס, SimilarWeb ,IronSource ,Taboola תגלית, ועוד.
ערכיות ותרומה לקהילה
חברת סיילספורס חרטה על דגלה את ארבעת דגלי היסוד: אמון, חדשנות, הצלחת הלקוח ושוויון. עם צמיחתה המתמשכת בשוק הישראלי, החברה מגדילה גם את המעורבות החברתית שלה ואת תרומתה לקהילה בישראל. מודל התרומה הייחודי של סיילספורס, 1:1:1, לפיו החברה תורמת 1% מהכנסותיה, 1% מזמן העבודה ו-1% מהטכנולוגיה, לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח, הוכיח את הצלחתו גם בישראל.
כך למשל חברת סיילספורס מספקת שירותים בחינם לארגון לתת. בעזרת השירותים של סיילספורס יכול הארגון לנהל את הקשר עם התורמים וכלל מקבלי התרומות בצורה יעילה ואמינה המאפשרת לארגון להתפתח ולהצמיח את עשייתו. כמו כן, עובדי חברת סיילספורס בשיתוף חברת סיבוס-סודקסו יכולים לתרום את כספם הנצבר לטובת ארוחות ישירות לארגון לתת.
סיילספורס פועלת בשיתוף פעולה עם ארגונים רבים ותרמה רבות לארגונים שנמצאים בחזית המשבר. כמו כן, סיילספורס מובילה בעצמה פרויקטים חברתיים מסוגים שונים, כמו פרויקט "Sheforce" שנועד להכשיר אנשים שנמצאים בקצוות שוק התעסוקה, בני ה-45 פלוס שאיבדו את עבודתם בעקבות הקורונה, ולייעל את תהליך הריסקילינג Reskilling)) שלהם לעולם הענן.
סיילספורס פועלת גם למען קידום הזכויות של הקהילה הלהט"בית בישראל באמצעות קבוצת הגאווה העולמית "Outforce", ולאחרונה גם נרתמה לפרויקט שיפוץ "הגג הורוד" בתרומה לקהילת הנוער הלה"טבי.
סיילספורס משחקת תפקיד מרכזי באקוסיסטם המקומי. עם רשת שותפים רחבה של חברות ישראליות שמפתחות את המוצרים שלהן על גבי הפלטפורמות המתקדמות של סיילספורס, כ-700 עובדים ושלושה מרכזי פיתוח הפזורים בתל אביב, פתח תקווה ונצרת.
בשנים האחרונות סיילספורס ביצעה השקעות משמעותיות בשוק המקומי, הרחיבה את פעילותה וביססה את ישראל כמרכז טכנולוגי ואסטרטגי עבור החברה. הגדילה את היקף ההשקעה שלה בחברות ישראליות באמצעות קרן ההשקעות האירופית שלה EMEA Salesforce Ventures, והקצתה לשם כך 125 מיליון דולר בשנה. זרוע ההשקעות השקיעה עד כה במגוון חברות סטארט-אפ חדשניות בענפי המשק השונים ובהם Forter, OwnBackUp, RedKix, Checkmarx CoolaData, CloudLock ו-Bringg והשנה ב Zencity ו – Gong.

מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: CRM סטארט-אפ ענן