
משבר הוא הזדמנות לחדשנות. איך העסק שלך יכול להפיק את המיטב ממשבר הקורונה ואפילו לצאת חזק מתמיד?
פורסם: 25.10.20 צילום: יח"צ
ככל שהכלכלה מאטה, אינספור עסקים ברחבי העולם נמצאים על סף קריסה. כשהחשש מכישלון גובר על הצורך בשינוי, עסקים רבים בוחרים לא לעשות דבר ולא לקחת סיכונים הכוללים הזדמנויות חדשות. אבל במשבר הסביבה דינמית עם שינויים שמתרחשים במהירות ובדרמטיות והסיכון האמיתי הוא למעשה לא לעשות דבר.
משבר פותח דלתות למוצרים חדשים וגם ישנים, שאולי לא היו מתאימים בעבר למגזרי השוק שלהם. חשבו מה קורה בתחומים של לימודים ובידור מקוונים, משלוחי מזון ושירותים לפי דרישה. העולם משתנה, ופירוש הדבר שיופיעו הזדמנויות אדירות.
הנה כמה סיבות טובות ליזמים לקחת יותר סיכונים בימינו ולאמץ את ההזדמנות לחדש.
המגבלות שמטיל הסגר משנות את התנהגות הצרכנים ומציגות הזדמנויות לסטארט-אפים חדשים
חברות מצליחות רבות נולדו בזמנים של שינוי והפרעה. כששום דבר לא קורה והחיים רגועים, "הכל כבר נעשה קודם" הוא המוטו. שיבוש שנגרה מוירוס הקורונה הביא לשינויים מהירים בהתנהגויות הקנייה של הצרכן, והביא הזדמנויות חדשות ליזמים. כמנכ"ל ומייסד חברת טכנולוגיה אני כבר רואה ביקוש מוגבר מצד סטארטאפים המחפשים דרכים חדשות לאמץ את השינוי ולהתאים את המוצרים שלהם למצב נורמלי חדש.
ממשלות המספקות תמיכה כספית לשעת חירום לעסקים קטנים
ממשלות של מדינות רבות כבר הודיעו על צעדים פיננסיים מרובים שיעזרו לעסקים לנווט במשבר הנגיף. הסיוע נועד לתמוך בעסקים מבוססים וצומחים, כולל תמיכה פיננסית בפעילות מחקר ופיתוח. צעדים אלה מתעדכנים כל הזמן, ולכן עסקים צריכים לעקוב אחר המצב במדינותיהם.
משבר מפנה את תשומת הלב לבעיה אחת שחשובה באמת
עסקים לא מקוונים רבים עוברים שינויים דיגיטליים בשנים האחרונות. עם זאת, הרצון להימנע משינויים פנימיים מהירים ולהבטיח אספקה יציבה של המוצרים הקיימים שלהם הסיט ארגונים מהטרנספורמציה המואצת. הדרך היחידה להישאר עכשיו עם הראש מעל המים היא לתעדף יוזמות טרנספורמציה בקנה מידה מלא, שחייבות להתבהר עם המשבר, ולהתמקד בדבר היחיד שחשוב באמת.
*הכותב אלכסיי שלימוב, הוא מנכ"ל חברת Eastern Peak
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: סטארט-אפ קורונה