ארגונים לא ישרדו לטווח ארוך אם לא יאתגרו את עצמם ולא ינסו דברים חדשים.
פורסם: 14.7.20 צילום: יח"צ
כמה פעמים ראיתם קמפיין, בין אם בטלוויזיה או בדיגיטל והייתה לכם תחושה שכבר ראיתם אותו? אני בטוחה שאתם יודעים על מה אני מדברת. מותג אחד יצא עם קמפיין מיוחד, יוצא דופן שזכה להצלחה בזכות מקוריותו ולא ייקח זמן רב עד שמי ממנהלי השיווק שנתקל בו יחשוב שהוא טוב וינסה "להלביש" אותו על החברה שלו. הרי אם זה עבד להם, למה שזה לא יעבוד לנו? אך כאן, בדיוק, טמונה הבעיה. מנהלי שיווק רבים מעדיפים ללכת על הדברים הבטוחים. על מה שהוכיח את עצמו בעבר וזאת במקום לנסות ליזום משהו אחר, שונה. בכך, מראים מנהלי השיווק שנאמנותם היא לא למותג או לחברה בה הם עובדים כעת, היא לעצמם. הרי יכול להיות שבעוד שנתיים או שלוש הם יעברו למותג הבא שלהם, לעבודה חדש. הנאמנות שלהם היא לשורה התחתונה, להנהלה ולאקסל הרווחים. הרי למה להסתכן?
כשזה המצב בשוק, כשמנהלי שיווק חוששים ללכת על משהו חדש וייחודי כדי לא להפסיד, כדי לא לסכן משהו ברור לכולם שאין התקדמות. כולם נמצאים בסוג של סטגנציה ומעתיקים אחד מהשני קמפיינים מוכרים וידועים.
אני לא באה בטענות למנהלי השיווק. הם עובדים קשה. לא הם צריכים להביא את היצירתיות לחברה. אולם אחריותו של מנהל השיווק היא להתוות את הקו. קו שאומר האם הולכים על הבטוח והמוכר או שמנסים משהו חדש שאולי, חלילה, לא יצליח אך אז, לפחות, נלמד. נלמד משהו על עצמנו, נלמד משהו חדש על הלקוחות שלנו, נלמד. ארגונים לא ישרדו לטווח ארוך אם לא יאתגרו את עצמם ולא ינסו דברים חדשים.
מי שצריכים לעמוד מול מנהלי השיווק ולאתגר אותם הם אנשי האסטרטגיה והקריאטיב. אותם אנשים, שבאים מסוכנויות מתמחות עובדים מול מספר לקוחות, הם עוקבים ורואים מה קורה בעולם ולכן יכולים לתת תובנות משמעותיות למנהל השיווק. תובנות שלא בטוח שהיה מגיע אליהן בעצמו. במרבית המקרים אלה תובנות שיכולות לשנות את האסטרטגיה השיווקית של החברה. נכון, הם לא מחוייבים לשורה התחתונה של הרווח אך הם מחוייבים להצלחת החברה. הרי אם החברה תיכשל – הם יפוטרו.
לכן, מנהלי שיווק יקרים, עליכם להבין במה אתם טובים ובמה פחות ולתת לאנשי מקצוע נוספים את הכלים לסייע לכם, להצליח.
*הכותבת : שני חדד היא מנכ"לית Brainnu, סטודיו קריאייטיב ואסטרטגיה לדיגיטל
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
Tags: אסטרטגיה חדשנות מכירות שיווק