
רק כ-1 מתוך 30 חברות בישראל פועלות ב'תרבות של אחריות אישית'- אלו שכן, מצליחות בגדול. דב סיידמן, מנכ"ל LRN ומחבר הספר "איך" מסביר למה ארגונים הנהנים מרמה גבוהה יותר של אמון, ערכים ומטרות, משיגים את המתחרים גם בתחומי חדשנות, נאמנות עובדים, שביעות רצון הלקוחות וביצועים פיננסיים
פורסם 02/04/13 צילום: shutterstock
סקר בינלאומי וחסר תקדים המקיף 36,000 עובדים ב- 18 מדינות, כולל 1,020 מישראל, הבודק איך חברות באמת פועלות, מסיק כי פחות מחברה אחת מתוך 30 חברות בישראל, פועלת ב'תרבות של אחריות אישית"– וחברות מעטות אלו נהנות מיתרונות עצומים מול מתחרותיהן בשוק. הסקר מצא גם שמנכ"לים ברחבי העולם – כולל ישראל – מנותקים באופן משמעותי מעובדיהם.
הדו"ח פותח על -ידי חברת LRN בראשות המנכ"ל שלה דב סיידמן ונערך באופן עצמאי על-ידי Boston Research Group, בשיתוף עם קבוצת המחקר הטכנולוגי והמכון לייעול ארגונים של University of South California .
המחקר מזהה שלושה אבות טיפוס עסקיים המתארים כיצד חברות פועלות: צייתנות עיוורת, הסכמה מודעת ותרבות של אחריות אישית*. המחקר מצא, כי בעוד שרק 3% מהחברות בישראל פועלות בתרבות של אחריות אישית, 46% נופלות לקטגוריית צייתנות עיוורת ו-51% פועלות בהסכמה מודעת בדומה לממוצע העולמי.
החברות בישראל, שמתנהלות בדרך של 'תרבות של אחריות אישית', מצליחות יותר בכל אחד מ-14 מדדי הביצועים במחקר – כולל נאמנות עובדים גבוהה יותר, שביעות רצון לקוחות גבוהה לעומת התנהגות בלתי הולמת נמוכה. ארגונים ב'תרבות של אחריות אישית' גמישים יותר, והם נתפסים על-ידי העובדים כמנצחים את התחרות בשוק, לעיתים אף עם הפרש מרווחי גדול יותר, וכן החברות מצליחות במדדי חדשנות וביצועים פיננסיים.
"חשוב יותר מאי פעם, שיהיה מדד הבודק איך חברות פועלות באמת – איך האנשים מתנהגים ומקבלים החלטות", אומר מנכ"ל LRN, דב סיידמן, שגדל בישראל ובארצות הברית. "המטרה שלנו הייתה ליצור מדד אמין העומד במבחן הזמן, ומצאנו תובנה רבת ערך על ארגונים הפועלים ב"תרבות של אחריות אישית". אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם חברות והאנשים העובדים בהן, במטרה לחזק את אופי החברה ולהעניק השראה המשפרת ביצועים".
ואלה עיקרי הדו"ח המתייחס לחברות בישראל הפועלות בתרבות של אחריות אישית:
– חדשנות גבוהה יותר: 90% מן העובדים חשים ברמות גבוהות של חדשנות ויזמות מול המתחרים, 19% יותר מקטגוריית הסכמה מודעת ו-43% יותר מארגונים הפועלים בצייתנות עיוורת.
– נאמנות עובדים גבוהה יותר: 93% מהעובדים ציינו רמות גבוהות של נאמנות לחברה, 37% ו-7% יותר מצייתנות עיוורת והסכמה מודעת, בהתאמה.
– שביעות רצון לקוחות גבוהה יותר: 100% ציינו כי הלקוחות שלהם מאוד מרוצים, לעומת 30% בצייתנות עיוורת ו-11% בהסכמה מודעת.
– ביצועים פיננסיים טובים יותר: 97% מהמשיבים ציינו, כי הביצועים הפיננסיים שלהם טובים יותר מהמתחרים, וגברו על קטגוריית צייתנות עיוורת (41%) ועל קטגוריית הסכמה מודעת (23%).
* "ארגון הפועל תרבות של אחריות אישית, לפי LRN, משרה רמת אמון גבוהה; פועל ומקבל החלטות המבוססות על ערכי יסוד; מבסס את מאמציו למחוייבות גבוהה ולמטרות על; מנהיג בזכות השראה (בניגוד לכפייה בשיטת המקל והגזר); ומאופיין בשקיפות, שיתוף פעולה ואופק ארוך טווח".
** מדד ה-איך בודק:
- אמון
- שיתוף פעולה
- ידע
- היכולת לדבר חופשי
- ערכים
- אופק זמן
- יעילות תפעולית
- גמישות
- השראה
- משמעות
אודות דב סיידמן:
דב סיידמן, מייסד ומנכ"ל LRN.משנת 1994, LRNסייעה למאות חברות בו-זמנית לנווט בסביבות משפטיות ותחיקתיות ולאמץ סביבה אתית. בשנת 2008, LRNרכשה את חברת היזמות הסביבתית, GreenOrder. כיום, LRNפועלת ברחבי העולם, ומגיעה, עובדת ומסייעת לעצב תרבויות ארגוניות מנצחות הפועלות על-פי ערכי קיימות במאות חברות, המעסיקות למעלה מ-20 מיליון איש העובדים בכ-100 מדינות סביב העולם. מגזין פורצ'ן קראה לדב "היועץ הכי לוהט במעגל היועצים העסקיים", והוא אף נכנס לרשימת ה-"60 בעלי הדעה הבינלאומית המובילים בעשור האחרון" של האקונומיק טיימס. חברתו של דב היא הזוכה הבלעדית בפרס האתיקה של מכון אלי ויזל לשנת 2008. סיידמן בוגר בית הספר למשפט של אוניברסיטת הרווארד, בוגר תואר ראשון ושני בפילוסופיה אתית מאוניברסיטת UCLAותואר ראשון בהצטיינות בפילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד. הוא הופיע בתוכניות "צ'ארלי רוז", "בוקר טוב אמריקה", ו-CNN.
Tags: אחריות חברתית אסטרטגיה טיפים פיתוח אישי תרבות ארגונית