
אספנו עבורכם 8 טיפים שיהפכו בקלות את סביבת העבודה שלכם לנעימה יותר ויעזרו לכם להעביר את היום עם מצב רוח טוב. שווה לנסות
צילום:Getty Images פורסם: 18.1.15
לא בכל יום אנחנו קמים עם אנרגיות וחשק להגיע לעבודה, ואם להודות על האמת, לעיתים אנחנו גם לא מחבבים את כל האנשים שעובדים איתנו. אך משום שאנחנו מבלים את מרבית שעות היום במקום העבודה, כדאי להתאמץ להפוך אותו לסביבה מהנה ויעילה.
1. תחשבו חיובי
היכנסו למשרד בגישה חיובית והשאירו מחוץ לדלת את הצרות הבאות: צרות שאינכם יכולים לטפל בהן במשרד, צרות שאינן שלכם ורק נטייתכם לקחת על עצמכם דאגות של אחרים הפכה אותן לשלכם, וצרות שרק הזמן יוכל למזער אותן.
2. תנו חיוך
גם אם התחלתם את הבוקר עם עצב קל, היו הראשונים לברך בקול את כל מי שתפגשו. העצה תקפה גם לקולגה מזעיפת פנים ומתנשאת שתראו בבוקר. חייכו על הבוקר, זה עושה תחושה נפלאה.
3. אמנות הפרגון
תגלו שפרגון במקום העבודה מייצר סביבה חיובית, וכך אתם גם מושכים אליכם אנשים טובים.
4. החצי המלא
לא תמיד קל להתמודד עם ביקורת, אבל זכרו כי כך אתם מרוויחים הזדמנות לשפר דברים בעצמכם. כך אתם גם משדרים לאחרים שאתם קשובים להם, ובעיקר, מצטיירים כאנשים חיוביים שכדאי לשתף אותם.
5. שאו ברכה
יום חשוב לקולגה הוא הזדמנות לברך את הסובבים אתכם בכל דרגות הניהול, ברגעים החשובים להם בחייהם.
6. תרגישו בבית
תלו תמונות, תזכורות מרגשות, מכתבי תודה, המלצה ותשבחות בפינת העבודה שלכם. זה לא רק יעצים אתכם, אלא ירגש את כל מי שייכנס אליכם למשרד שיוכל להכיר אתכם טוב יותר ולהרגיש הרבה יותר קרוב אליכם.
7. פנים מול פנים
רכילות היא אויב העל בסביבת העבודה. יש לכם קושי עם קולגה? קחו אותו לארוחת צהריים ושוחחו על הבעיה באווירה נעימה.
שדרו שאתם קשובים ושאפשר לדבר איתכם ולשתף אתכם
8. הכר את המומחה
זהו את המומחיות שלכם והפכו אותה למצרך חיוני, בין אם זה שליטה באקסל או במצגות, יכולת הקשבה ואף פתרון בעיות במצבי קונפליקט. ככל שיעברו הימים, מעבר להנאה שלכם לעזור – המומחיות תהפוך לסמל המסחרי שלכם, וגם מי שנמצא למעלה ישמע על כך.
* שירית בן ישראל היא מומחית לניהול רב תחומי, מנכ"לית STS לאימון וייעוץ עסקי
Tags: טיפים פיתוח אישי קריירה תרבות ארגונית