
המסיכה לימדה אותנו לחשוב אחרת. לא רק לקחת את משכך הכאבים כשכואב אלא לקחת ויטמין או תוסף תזונה כדי שמלכתחילה לא נגיע למצב כאב, זוהי חגורת בטיחות בריאותית
פורסם: 21.1.20 צילום: יח"צ
כשאנחנו נכנסים לרכב בין לנסיעה קצרה למכולת או נסיעה ארוכה יותר, באופן אינטואיטיבי אנחנו שמים את חגורת הבטיחות ורק אז מתניעים ונוסעים. שטיפת המוח הכל-כך חשובה שעשו לנו החדירה לנו לתת מודע שכדי להישאר בחיים צריך לשים חגורת בטיחות.
גם הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב בשמירה על הבטיחות שלנו. היא חייבה אותנו לשים מסיכה כשאנחנו בקרבה עם אנשים אחרים. זה לא היה פשוט בכלל. כמה פעמים יצאנו החוצה ובדרך נזכרנו ששכחנו את המסיכה? ככל שעבר הזמן , עטיית מסכה נהפכה להיות הרגל והיום רובנו אם לא כולנו זוכרים לשים אותה לפני שיוצאים מהבית.
המסיכה ומגפת הקורונה העצימה ודחפה קדימה את המודעות לשמירה על הבריאות שלנו – לשים את חגורת הבטיחות עלינו ולשמור עלינו בריאים וחזקים – כדי שנשאר כך. את אותה התפיסה מנסות חברות וויטמנים מנסות כבר שנים רבות לשנות במטרה למנוע מחלות ע"י שמירה על הבריאות. שוק הוויטמנים קיים כבר עשרות שנים אך יש פער עצום בינו לבין שוק התרופות. מחקרי שוק מראים שאם בשנת 2020 גודל שוק התרופות מוערך כ 1,200 מליארד דולר (ע"פ Fortune Business Insight) הרי גודל שוק המניעה (ויטמינים ותוספי מזון) מוערך 61.6 מליארד $ ( Reportlinker) פחות מ 5%. ניתן גם לראות בתקציבי פיתוח שחלק גדול מהתקציב הושקע אך ורק בפיתוח מוצרי בריאות שפותרים או מטפלים בבעיות רפואיות ולראיה באירופה רק 3% מתקציב הבריאות מושקע למניעה ו 80% מושקע בטיפול במחלות כרוניות שאת חלקן היה אפשר למנוע מראש עם טיפול נכון של מניעה.
היום כשנכנסנו לשנת 2021 אני מאמינה שתפיסת הצרכנים השתנתה. המסיכה לימדה אותנו לחשוב אחרת. לא רק לקחת את משכך הכאבים כשכואב אלא לקחת ויטמין או תוסף תזונה כדי שמלכתחילה לא נגיע למצב כאב, זוהי חגורת בטיחות בריאותית. שינוי כזה ישפיע לדעתי על צמיחה בצריכת הויטמינים ותוספי תזונה והקצב שלהם יגדל הרבה יותר מהר ממה שהיה עד כה. ולראיה גם החברות המובילות בתחום בין חברות תרופות שנותנות פתרון למחלות (כשאפשרי) או בין החברות של מוצרי הצריכה שעד היום נותנות רק מענה לחיי היום-יום, שתי התעשיות האלה מבינות שיש להיכנס יותר חזק לעולם המניעה, מהסיבה שהלקוחות שלהם מחפשים חגורות בטיחות בריאותיות.
אחת הדוגמאות היא חברת התרופות הגלובלית Reckitt Benckiser הגדולה יצרה שיתוף פעולה עם Vitamin Angels, חברת ויטמינים בארה"ב שמתמקדת בנשים בהריון וילדים, חברת התרופות הגלובלית Bayer הגלובלית התחילה להשקיע בחברת הויטמינים Care/of שמתמחה בשווק ישיר לצרכן הסופי ופרסונליזציה בהתאמת הפתרון המניעתי וחברת מוצרי הצריכה יוניליוור (Uniliver) קנתה את חברת הויטמינים SmartyPants Vitamins שמתמקד בפיתוח ויטמינים ותוספי תזונה ממרכיבים איכותיים ביותר ללא תוספי טעם מלאכותיים, ללא ממתיקים וללא חומרים משמרים.
מהלכים אלו ישפיעו לטובה על שוק הויטמינים ותוספי התזונה, מאחר שהפריסה תהיה הרבה יותר רחבה בשל העובדה שהחברות הגלובליות הרוכשות אותן נמצאות כמעט בכל מקום בעולם, ושנית, בגלל שלחברות התרופות הגדולות יש תקציבי שיווק גדולים מאד, החברות יוכלו לפרסם את המוצרים ובכך להגדיל באופן משמעותי יותר את צריכת הויטמינים. לכן, אני מניחה שבשנים הקרובות נשמע עוד יותר על חשיבות המניעה, על לקיחת ויטמינים ותוספי תזונה כדי לשמור על הבריאות ולא רק על טיפול בבעיות בריאות שכבר קורות ומאמינה שבשנים הקרובות נראה האצה בצמיחה בשוק זה.
*הכותבת היא אשת ויועצת עסקים בעלת 30 שנות נסיון והתמחות בתחום הפארמה והאופטיקה.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: בריאות מכירות פארמה קורונה שיווק