החברה החדשה מתמחה בהדרכות והכשרות הייטק לצד מבחני מיון אדפטיביים על בסיס טכנולוגיה מתקדמת שפותחה בארץ והותאמה לשוק הסיני * כספקית מאושרת של התאגידים הגדולים ביותר בסין, TRIG תייצג חברות ישראליות המציעות שירותי תוכנה ואפליקציות לניהול משאבי אנוש בארגונים
פורסם: 11/10/15 צילום: יח"צ
חברת TRIG, בבעלות צבי שלגו ורון אפרון, מוותיקי היזמים הישראלים בסין, רוכשת את פעילות ג'ון ברייס מקבוצת מטריקס בסין. החברה החדשה מתמחה בהדרכות הייטק בסין וכן בתחום חדש של מיונים ומבדקים ממוחשבים (computerized adaptive testing) לעובדים וטאלנטים בשוק הסיני.
פעילות זו של החברה מבוססת על טכנולוגיה שפותחה בישראל, על ידי צוות מוביל של פסיכולוגים ומומחי תוכנה, ואשר בגרסתה הסינית עברה במשך יותר משנה תהליך של התאמה לתרבות, לשפה ולנורמות ההתנהגות של הסינים, כדי להבטיח תוצאות מדויקות ואפקטיביות.
צבי שלגו, המשקיע המרכזי ב-TRIG (בצילום), הינו מייסד PTL Group בסין ושימש עד לפני שנה כמנכ"ל שלה,הקבוצה עומדת מאחורי פעילותן בסין של עשרות רבות של חברות טכנולוגיה ישראליות, להן היא מספקת שירותי ניהול ותפעול בסין במיקור חוץ. בין היתר, היה שלגו שותף מייסד של פעילות ג'ון ברייס בסין. שותפו רון אפרון גם הוא, כמו צביקה, בעל ותק של 20 שנה בסין, עם פעילות בתחום של מחשוב ארגוני ואינטגרציה של מערכות אבטחה באסיה ובשוק הסיני.
מנכ"ל שותף בחברה החדשה הוא יואב צ'רניץ, לשעבר מנכ"ל ג'ון ברייס סין.
הגרסה הסינית של המערכת של TRIG נמצאת כעת בשלב ביתא, כאשר עד סוף 2015 החברה בוחנת מאות מועמדים בסין לצורך בדיקה וטיוב של המערכת. במסגרת זו, יוכלו חברות ישראליות המעסיקות או מחפשות עובדים בסין ליהנות מהשימוש בטכנולוגיה ללא עלות, כחלק משלב ההרצה.
שיטת "מבחן אדפטיבי ממוחשב" Computerized Adaptive Testing הינה השיטה המתקדמת בעולם להערכת אישיות, אמינות, וכישורים, ומבוססת על כך שכל נבחן אינדיבידואלי בקבוצה מקבל מבחן שונה, המתאים עצמו לנבחן תוך כדי הבחינה לפי מידת הצלחתו במענה על שאלות. ככל שהנבחן מצליח לענות בצורה נכונה בתחום מסוים, השאלות בו הולכות ונעשות קשות, על מנת להגיע לתוצאות מדוייקות שיתנו אינדיקציה על המועמד ברזולוציה הממוקדת ביותר. האלגוריתם של המבדקים מתפקד כמערכת לומדת, המשפרת את רמת הדיוק שלה כל הזמן, בהתבסס על המוני פריטי דאטה של המועמדים.
TRIG מתכוונת לייצג גם טכנולוגיות ישראליות אחרות בנוסף לטכנולוגיה שלה בשוק הסיני, ה"רעב" לשיטות ניהול חדשות ומתקדמות. כחלק מהתמחותה, TRIG מספקת שירותים ייחודיים למחלקות משאבי אנוש ומרכזי פיתוח של ארגונים גדולים ומובילים בסין. במסגרת זו, היא תייצג חברות ישראליות המציעות שירותי תוכנה ואפליקציות מתקדמות לניהול משאבי אנוש בארגונים.
צבי שלגו, שותף מנהל של TRIG: "זוהי פלטפורמה אידיאלית לחברות ישראליות בתחום שרוצות להיכנס לשוק הסיני ולספק טכנולוגיה ושירותים מתקדמים למחלקות משאבי אנוש ולמרכזי פיתוח בסין.
TRIG נהנית ממעמד של ספק מאושר בארגונים הגדולים ביותר הפעילים בסין, ובאופן זה משמשת פלטפורמה נוחה לצורך חדירה לארגונים אלה עבור חברות ישראליות המציעות טכנולוגיה חדשנית בתחום HR.
מעמד זה של TRIG מבוסס על המוניטין שיצא לג'ון ברייס בסין בתחום של הדרכה והכשרת הייטק, אחרי 7 שנות פעילות במדינה, בהן הוכיחה כי היא פועלת ברמת מקצועיות גבוהה ביותר. היא נמצאת ב-vendor list (רשימת ספקים מאושרת) של מיטב החברות הגדולות בסין, חברות סיניות מקומיות גדולות וחברות גלובליות. בין לקוחותיה שמות כמו: אינטל, SAP, EMC, AUTODESK, ADOBE,HP ,CA, Fujitsu, SONY, Marvell, ECI, CITI, Ericsson, כמו גם חברות ענק סיניות: פינג-אן, צ'יינה מובייל, צ'יינה פטרול, ZTE ועוד.
לדברי שלגו: "יש כיום ביקוש אדיר לשירותי הכשרה טכנולוגית בסין. TRIG מכשירה אלפי עובדים כל הזמן. כמו כן, בסין יש בעיה רצינית של כוח אדם. השוק הסיני שנמצא במהפך מכלכלה מבוססת ייצור לכלכלה מבוססת טכנולוגיה ושירותים מתקדמים, מתקשה לספק אנשים מיומנים לתפקידי ניהול ופיתוח.בנוסף, כלי מבחן ספציפיים בתחום ה"אמינות" למועמדים סינים כמעט ולא קיימים בסין. מעבר לכך, ישנם הרבה ארגונים שצריכים לבחון כמות גדולה מאוד של אנשים, במיוחד על רקע היציאה ההולכת וגוברת של חברות סיניות מקומיות לשוק הגלובלי. כשצריך למצוא מועמד מתאים במספרים של סין, מדובר במציאת מחט בערימה של שחת, לכן הכלי של מבחנים אדפטיביים ברמה גבוהה תופס תאוצה. הסינים פותחים את השוק שלהם לכמה שיותר ידע בתחומים אלה, מה שמאפשר לחברה כמו TRIG קרקע נרחבת לפעולה."
ג'ון ברייס נכנסה לסין לפני 7 שנים, כאשר ב-2015 TRIG שרכשה אותה צפויה להציג צמיחה של 260% בהשוואה ל-2010, כלומר: צמיחה ממוצעת של 30-50% מדי שנה, ו-40 לקוחות פעילים בתחום האנטרפרייז (ארגונים גדולים). מאז תחילת פעילותה בסין, ג'ון ברייס הדריכה יותר מ-15,000 מהנדסים ומנהלים מתעשיית ההייטק בסין שעברו קורסים שלה.
שוק ההכשרות המקצועיות בסין מוערך בכ-12 מיליארד דולר ב-2014 וצמח בשיעור ממוצע של יותר מ-11:5 לאורך 4 השנים האחרונות. שוק הטכנולוגיות הדיגיטליות לניהול משאבי אנוש בסין מוערך בכ-100 מליון RMB (כ-15 מליון $) וגדל ב-30% מדי שנה. שוק האנטרפרייז עוקב אחר המגמות של התאגידים הרב-לאומיים ומתאים עצמו לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות מודרניות לניהול משאבי אנוש.
Tags: אסטרטגיה הדרכות הכשרה מקצועית טכנולוגיה עסקים רכש