חוק הפוטושופ הישראלי שנחקק על ידי הח"כ דני דנון וד"ר רחל אדאטו ביוזמת עדי ברקן מונח על שולחן הפרלמנט הצרפתי, כיוזמת חקיקה ממשלתית של שר הבריאות, מאריסול. חכ" דני דנון – מוביל החוק: "הישג חשוב עבור כל הצעירות בעולם"
פורסם: 29.3.15 צילום shutterstock
צרפת –בירת האופנה מבקשת להחמיר משמעותית את העונש לחצי שנת מאסר בפועל וקנס של 75 אלף
החוק הישראלי שצבר תהודה רבה בעולם ואף הוביל לתקנות חדשות בספרד ואיטליה מדובר בימים אלה, באמצעי התקשורת בכל רחבי העולם. במטרה לאפשר לציבור לבחור בחברות שאינן מעודדות אנורקסיה- בישראל מנסחים "אישור תו תקן" לחברות השומרות על החוק.
הצרפתים בעקבות ישראל-חוק הפוטושופ הישראלי, שנחקק על ידי הח"כ דני דנון ודר' רחל אדאטו ביוזמת עדי ברקן, מונח על שולחן הפרלמנט הצרפתי, כיוזמת חקיקה ממשלתית של שר הבריאות . חכ' דני דנון ועדי ברקן, קבלו פנייה ומייעצים , לשר הבריאות הצרפתי המוביל בנושא החוק, בצרפת. בכוונת משרד הבריאות הצרפתי להקצין את העונש המוצע בחוק לסוכנויות דוגמניות , וחברות אופנה דוגמניות רזות מידיי, על פי קריטריונים של האיגוד הבינלאומי. לחצי שנת מאסר וקנס של 75 אלף אירו.
חוק הפוטושופ הישראלי זכה לתהודה רבה מאוד בעולם, בעקבות הפרסומים על אימוץ החוק בצרפת. עשרות עיתונים ותוכניות טלוויזיה , דברו על החוק הישראלי ויוזמות חקיקה רבות צצות בעקבות זאת.
ח"כ דני דנון , מוביל החוק בישראל: "אני שמח מאוד שאנו המדינה הראשונה בעולם- הובלנו וחוקקנו חוק כל כך חשוב, חוק שישפיע על מיליוני נערות ונשים בכל העולם".
החוק שמוצע כעת בצרפת, בהשראת חוק הפוטושופ הישראלי, נועד לאסור את הקידום של נשים בתת משקל ולעודד תמונות דימוי גוף בריא. כלומר נשים עם אינדקס מסת גוף של פחות מ -18 לא תוכלנה להמשיך לעבוד . אם ייאכף, החוק- קייט מוס, נעמי קמפבל ודוגמניות רבות נוספות, יאסרו מלעבוד בתעשיית האופנה. בטרם ישתתפו במופעים או מסעות פרסום, דוגמניות ודוגמנים יצטרכו להציג אישור רפואי.
הצעת החוק: על פי ההצעה , מסת הגוף של הדוגמנית חייבת להיות במינימום של לפחות 18 ק"ג.. (מסה-משקל בק"ג חולק בגובה במטרים והתוצאה מחולקת בגובה שוב).
ארגון הבריאות העולמית רואה מישהו עם BMI נמוך מ-18 כסובלים מתת-תזונה.
את הצעת החוק בצרפת מוביל שר הבריאות הצרפתי מאריסול טורן שצוטט : "חשוב לדוגמניות לומר שהן אוכלות טוב ולדאוג לבריאותן, במיוחד לנשים צעירות, שרואות אותן כמודל אסתטי אידיאלי".
הצרפתים מרחיבים- מציעים גם חוק למניעת "כל דבר שנעשה בציבור" שיכול לעודד הפרעות אכילה, כגון אתרי אינטרנט פרו-אנורקסיה וכד.
עדי ברקן, צלם אופנה וסוכן דוגמניות, יו"ר עמותת סימפלי יו – פיקוח על תפיסת דימוי הגוף הפועלת 10 שנים להעלות את המודעות להשפעה של תעשיית האופנה על דימוי הגוף והפרעות אכילה: "חקיקת החוק בישראל חיזקה את העובדה שהפרעת אכילה היא גם מחלה חברתית, מגיפה חברתית ולא רק פסיכיאטרית.
בימים אלו, עובדים בישראל על אישור תו תקן לחברות האופנה, למפרסמים ולפרסומאים בעולם אשר יוענק לחברות שלא משתמשות בדוגמניות ודוגמנים בתת משקל ולא עושות פוטושופ להצרת היקפים בפרסומיהם.
Tags: אחריות חברתית מיתוג עסקים צרכנות שיווק תרבות