צחי דינר יחליף את איתן ברטל שמילא מקום בשנה האחרונה
פורסם: 17.11.19 צילום: יח"צ
צחי דינר מעצב ויוצר בתחומי העיצוב השונים מעל ל-20 שנה, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT מכון טכנולוגי חולון ובעל תואר שני בפילוסופיה ותרבות דיגיטלית. מאז סיום הלימודים, משלב צחי בין הוראה באקדמיה והתחומים המסחריים מתוך מטרה לגשר בין העולמות. ברמה המקצועית, צחי מביא אתו ניסיון רב והתמחות בתכנון פרויקטים רחבי היקף החל משלב התכנון האסטרטגי, מיתוג ועד השקה שלהם במרחב הדיגיטלי.במשך השנים יזם ופיתח מיזמים הקשורים לעיצוב ומחקר. השתתף בתערוכות העוסקות בקשרים של עולם העיצוב והטכנולוגיה. היה שותף במספר חברות עיצוב מובילות בארץ (כשאחת מהן נמכרה לחברת טכנולוגיה) וסיפק שירותי עיצוב במובן הרחב והמקיף ביותר.
הניסיון הגיוון, הרב תחומיות כמעצב הביאה אותו לקחת חלק כשותף למיזמים משפיעים בעולמות תוכן שונים. החל מעולמות הטלוויזיה והתוכן (מיתוג ערוצים ותוכניות טלוויזיה וממשקים ליס והוט), פיתוח משחקים ועמדות אינטראקטיביות למרכזי מבקרים, עיצוב אתרים ואפליקציות עבור גופים כמו פלאפון ,T-mibile , waze , דיסקונט ועוד רבים. דובר בכנסים ומנחה סדנאות יצירתיות, יזמות וחשיבה עיצובית, מנטור בחממות מובילות וחלק מקהילת המומחים של גוגל העולמית.
——-
המעצב, בייחוד זה העוסק בתחומי התקשורת החזותית על גווניו השונים מקבל בשנים האחרונות את המקום במכובד שלו בשולחן ההחלטות. יש הכרה בחשיבות העיצוב והצורך במעצב כשותף שווה וחשוב בתהליכים פורצי דרך. במקביל למעצב, תחום העיצוב עצמו עובר שינויים מהותיים המשפיעים על תחומי הידע ועל ארגז הכלים של המעצב. במציאות העכשווית מתקיימת חפיפה בין יסודות העיצוב הקלאסי מצד אחד למול המגמות והצרכים החדשים שהמציאות הדינאמית והקצבית מכתיבה. יחד הם תורמים ליצירת עוד ועוד תתי תחומים וציפיות חדשות מהמעצב.
המחלקה לתקשורת חזותית במכון מספקת מסגרת המאפשרת למעצב להתמודד עם השפע והדינאמיות של התחום. מצד אחד השקעה בשנים הראשונות בדגש על יסודות העיצוב והערכים המסורתיים הסובבים סביב חשיבה יצירתית ומקורית, רעיונאות, סטוריטלינג, הנגשה ויזואלית )צבע, צורה, טיפוגרפיה, (טכניקות יצירה, מחקר וביקורת. תכנים המהווים תשתיות המגדירה את עולם העיצוב ואין מקום טוב יותר לעסוק בזה מאשר במסגרת אקדמית רצינית ומקיפה.
בשנות הלימוד המתקדמות יותר, התשתית הקלאסית משולבת עם העולם החדש ומתקיימים דיאלוגים בין כלי היצירה המסורתיים ובין האפשרויות הטכנולוגיות החדשות. התנסות בפעילות עיצובית המשלבת צרכים והתנהגויות חברתית ובחינה שוטפת של המדיומים השונים הקיימים היום וגם אלו של העתיד הקרוב.
מעצב רלוונטי הוא זה ששולט בתחומי ה New media- מלא בסקרנות, במוטיבציה להתנסות בתחומים חדשים ומפתיעים. מעצב שאינו פוחד לעסוק בחומרים או אנטי חומרים כמו דאטא, מרחבים פיזיים וגם וירטואליים. כזה שעוסק בפיתוח ועיצוב למסכים הדיגיטליים השונים, עושה שימוש בקוד ועיצוב המבוסס על זמן, תנועה ואנימציה.
המטרה שלנו במחלקה היא לספק מטריה רחבה של ידע, תוכן ויכולות מעשיות יחד עם היכרות של עולמות חופפים כמו חדשנות, אסטרטגיה ומחשוב בכדי לצייד את המעצב הבוגר באיכויות וכישורים הממצים את הכישרון והפוטנציאל האישי שלו בכל תחומי התקשרות החזותית החדשה.
הבוגרים והמעצבים המצליחים שלנו הם אלו שמובילים לשינוי, יוצרים ולא רק יצרנים. מעצבים משפיעים עם ראיה רחבה הלוקחים את הכלים והחשיבה העיצובית ומסוגלים גם לשאול שאלות וגם לתת פתרונות רחבים יותר ומשמעותיים יותר בכל פרויקט שיצטרכו להתמודד אתו.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
Tags: מיתוג ניהול