
במכון המחקר של ציגלמן יצוא הושלם מחקר שוק מקיף בחו"ל אודות רכיב אלקטרוני חדש אשר פותח בישראל
צילום: shutterstock פורסם: 27.9.14
הרכיב הוא ממס ג'ירוסקופ (MEMS JYROSCOPE). זהו רכיב המשמש בכל שלושת השווקים הבאים:
א. בשוק הנמוך (low end) – למשחק מובייל בסלולר, בו מחירו של המוצר נע סביב 30 סנט לציר, וכן לתעשיות רכב בה מחירו נע סביב פחות מ- 5$ לציר.
ב. בשוק הביינים (medium end) – לשוק תעשייתי רפואי של ניתוחים בעזרת מחשב.
ג. בשוק הגבוה (high end) – לתחום של החלפת פוג (Fog replacement) ובעתיד גם לתחום של augmented reality בו נדרש דיוק רב בין התאמות של דמויות (images).
השוק העולמי למוצר זה מוערך בשווי של 1.75 מילארד דולר.
המחקר שבוצע במכון ציגלמן ייצוא בוסס על עשרות ראיונות עם אנשי מקצוע בחו"ל ועל ניתוח משלים של ספרות טכנולוגית. אנשי מקצוע שרואיינו בחו"ל כללו משתמשים בתחליפי מוצר של הג'ירוסקופ החדש בתעשיות שונות, לקוחות מסוג OEM, מפיצים של רכיבי אלקטרוניקה, נציגי מכירות המוכרים מוצרים דומים, מפתחי תוכנות משלימות, מתחרים ומומחים בענף.
המחקר נמשך כשלושה חודשים. המחקר כלל השוואה בין המוצר שפותח בארץ לתחליפים שלו הנהוגים בחו"ל, חקר כוונות קנייה מצד קונים אפשריים העובדים בתעשייה אשר בחו"ל, חקר מחירים לפי גודל של סדרה נרכשת ממוצרים דומים, חקר של צינורות שיווק וחקר של התחרות.
בפרק האחרון של המחקר נוספה תחזית מכירות ליצואן ישראלי חדש ובחינה של מודלים עסקיים וגם המלצה על עיקרייה של אסטרטגיית שיווק אשר עשויה להידרש מאת היצואן בעת השקת הג'ירוסקופ החדש שלו כלפיי שוק טכנולוגי בחו"ל.
מכון המחקר ציגלמן ייצוא קיים כעשרים שנה וביצע עבודות קודמות אודות שווקי הייצוא בחו"ל ליצרני אלקטרוניקה כמו אופגל, רפאל, נצר חיישנים, איי.סי.אס ואלכם מדיקל. בכך, מכון המחקר של ציגלמן יצוא תרם להגדלת היקף היצוא של מוצרים טכנולוגים מישראל לחו"ל ולייעול משמעותי של שיטת השיווק המופעלת ע"י יצואנים ישראליים ביחס אל שווקי חו"ל.
Tags: חדשנות טכנולוגיה מעבר לדיגיטל סטרטאפים