דווקא בימים החמים של אמצע אוגוסט בהם מרבית הארגונים עובדים במתכונת מצומצמת או במילים אחרות ב"עונת המלפפונים", כדאי לאמץ מדיניות של ניסוי וטעייה ולבחון פיילוטים שונים ככלי אסטרטגי לארגון
דווקא בימים החמים של אמצע אוגוסט בהם מרבית הארגונים עובדים במתכונת מצומצמת או במילים אחרות ב"עונת המלפפונים", כדאי לאמץ מדיניות של ניסוי וטעייה ולבחון פיילוטים שונים ככלי אסטרטגי לארגון
1. בעולם משתנה ארגונים בריאים מעודדים ניסוי וטעייה.
2. יש להגביל את מחיר הטעות של הניסוי ולכן יש להרבות בשימוש בפרוייקטי חלוץ הידועים כ"פיילוט".
3. אסטרטגיה קובעת את הכיוון – הפיילוט בוחן אותו.
4. הפיילוט מאפשר למידה תוך כדי עשייה – שהיא יכולת ליבה ארגונית חיונית לצמיחה ושגשוג.
5. בעולם משתנה השקעת משאבים רבים בתכנון אסטרטגי מפורט אינה עומדת במבחן עלות – תועלת.
6. לעומת זאת גיבוש זריז של אסטרטגיה מול הזדמנויות ואיומים תכופים – וביצוע פיילוטים ברוח הכיוון שנבחר – יוצרים התחדשות אסטרטגית מתמדת שהיא סוד ההצלחה של ארגונים בריאים.
7. יש לתת לפיילוט מירב ההזדמנות להצליח – שכן רק כך נדע אם הכיוון שבחרנו נכון. ביצוע לקוי של הפיילוט יוביל אותנו למסקנות מוטעות.
8. את הפיילוט יוביל מי שמאמין בו ואף חדור התלהבות ונחישות להצליח בו, והוא יצרף אליו אנשים שרוצים להשקיע מאמץ בכיוון החדש.
9. יש ללוות את הפילוט בבקרה שוטפת לצורך פעילות מתקנת ולמידה מתמדת.
10. פיילוטים תמיד מביאים תועלת לארגון. אם הפיילוט יצליח – ישוכפל. אם לא – יצרנו ידע!
* הכותבת היא שותפה מייסדת של סטטוס ומנכ"ל חברת יעוץ למנהלים www.pasher.co.il
Tags: להיות 10