
סביר להניח ששמעתם את המשפט "התוכן הוא המלך" וסביר גם להניח ששמעתם שביל גייטס הוא זה שטבע אותו. האמת היא שהמשפט המלא הוא “תוכן הוא התחום בו אני צופה שיהיה הכסף האמיתי באינטרנט”. אז… איך עושים זאת נכון?
פורסם: 25.8.20 צילום: יח"צ
כיום, אנחנו מוצפים בתוכן. הרשתות החברתיות הן תרבות האינסטנט בהתגלמותה – הכל מהר, כאן ועכשיו. אנשים מעלים את הגיגיהם, דעותיהם וארוחות הבוקר שלהם בלי לחשוב פעמיים ונראה שהדגש הוא על הכמות ולא בהכרח על האיכות.
אבל! אם אתם מנהלים מותג, או שאתם בעצמכם מותג – אל תתפתו לאימפולסיביות הזאת.
מותג שרוצה להצליח צריך אסטרטגיה חכמה שתדבר לקהל שלו, תמשוך ותשמר אותו לאורך זמן.
כמו שלא תבזבזו כסף על פרסום לא מדויק, גם על הזמן שלכם די חבל אם אתם מייצרים תוכן בצורה בלתי אסטרטגית וסופר ממוקדת. אז איפה מתחילים?
ראשית, צריך מטרה מול העיניים. זהו את המטרות הראשיות והמשניות שתרצו להשיג ופרקו אותם.
בנוסף למטרות, תתי-מטרות ותתי-תתי מטרות- כמה שיותר מפורט ומחודד, יותר טוב.
דברו בפרק הראשון על החזון שלכם, הערכים של המותג והמשימה לשמה התכנסו כאן היום. פרטו את ה-KPI’s שלכם (Key Performance Indicator). הדבר הבא שתעשו יהיה לזהות את קהל היעד שלכם.
זה בדיוק הזמן לעשות מחקר בשביל להבין, בדיוק, למי פונה המותג שלכם ומה אתם יודעים עליו?
ושוב, ככל שיותר מידע – גילאים, גיאוגרפיה, תחביבים, סטטוס, מצב כלכלי, השכלה, סטריאוטיפ…כל מה שתוכלו לשאוב יעזור.
אחרי שתאספו את כל המידע על קהל היעד שלכם, עברו לדבר על האתגרים שאתם צפויים להתמודד איתם בתור מותג וההתנגדויות שהוא יכול לעורר אצל קהל היעד שלכם.
נסו להיות יסודיים ולחשוב על כל האופציות – אתם לא רוצים להיתפס עם המכנסיים למטה בלי תכנית מוכנה מראש. זה מתכון בטוח למשברים וחבל, למה לכם?
כעת אפשר להתחיל לחשוב על הפלטפורמות הראויות לתוכן עוצר הנשימה שלכם. איזה נכסים דיגיטליים יש למותג שלכם? לאן הייתם רוצים להתרחב? כמובן, תוך התאמה לקהל היעד.
זכרו שלא תמצאו ילדים בני 15 בפייסבוק או פנסיונרים בני 80 בטיק טוק.
בנוסף, שאלו את עצמכם למי אתם פונים ואיפה הם מבלים את רוב הזמן הפנוי שלהם – והנה, מצאתם את המדיה שתשב עליכם במדוייק.
לפי הפלטפורמות שתבחרו תהיה גם חלוקת התקציב של הקמפיין. כתבו כמה כסף אתם מקציבים לעוגת קידום התכנים שלכם ומי יקבל את החתיכה הגדולה -מארק צוקרברג, ג’ף ווינר או אולי בכלל ג’ק דורסי? החליטו באיזה קהל יעד תרצו להשקיע יותר בהתאם למטרות שקבעתם, הפלטפורמה הנכונה – תקבל את מירב התקציב.
אך לפני שתעברו לשלב הבא, אתם חייבים לוודא שיש לכם אפיון שפה למותג. בלי אפיון שפה, אין טעם להתקדם לתכנים עצמם.
כעת ניתן להתחיל לחשוב בכיוון של תוכן. התחילו ברעיונות של מה קוראים אותם “עוגני תוכן”- כמו כותרות, או נושאים שתוכלו לכתוב עליהם. כדאי שתהיה לכם רשימה מכובדת עם שפע של רעיונות, ככה לא תתקעו בלי. הוסיפו את המקורות שלכם – מהיכן תוכלו לשאוב תכנים ורעיונות בעתיד? הכינו רשימה גם לזה. פתחו גאנט תוכן וחלקו את הנושאים שלכם לפי תאריכים, נושאים ופלטפורמות.
בהצלחה!
*הכותבת היא מנכ"לית "Brainnu", סטודיו קריאייטיב ואסטרטגיה לדיגיטל
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:

Tags: אסטרטגיה מיתוג שיווק