כש WD40 צרפת נדרשה לנהל את המסחר לרוחב אירופה היא גילתה שצריך ליצור שפה משותפת לכל המפיצים והחנויות כדי ליצור בידול ונראות על המדף. תלת מימד היה הפתרון הראשוני
פורסם: 15.10. 17 צילום, יח"צ;
ב- 1953, החל הכימאי האמריקאי נורם לארסן בפיתוח נוסחה למניעת חלודה באמצעות דחיית מים. 40 ניסיונות נדרשו ללארסן ולצוות שלו, שכלל שלושה מהנדסים, בחברת Rocket Chemical, כדי למצוא את הנוסחה הידועה.
"החברה שנוסדה ב- 1953 ייצרה בזמנו מוצר מיוחד להסרת לחות המצטברת על מנועי טילים", הסביר דמיאן טילט, מנהל שיווק, WD-40 צרפת. "כאשר השקנו את המוצר בפורמט של תרסיס, לקוחות הבינו במהירות כי הוא יכול לפתור מגוון של בעיות אחרות, הכוללות סיכוך, הגנה על מתכות מחלודה וקורוזיה, הסרת חלודה ומשקעים אחרים ממגוון רחב של אובייקטים . המוצר היה כל כך פופולארי, שהחברה שינתה ב- 1970 את שמה ל- WD-40, אשר מייצג את הביטוי Water Displacement, מספר 40".
הפחית הכחולה צהובה של WD-40 הפכה לחלק בלתי נפרד מהמותג של החברה.
"WD-40 מופצת ב- 176 מדינות באמצעות קמעונאיםהכוללים חנויות ציוד ספורט, חנויות מכולת וחומרי בניין, ומפיצים העונים על הביקוש מהשוק המקצועי באמצעות ספקי ציוד לתחום הרכב, החקלאות או הבינוי", אמר טילט. "האתגרים שלנו הם להגביר את חדירת השוק של מוצר הדגל שלנו, לקדם את המותג באמצעות קווי מוצרים אחרים, ובאופן כללי להגדיל את העסקים שלנו. על אף שלקוחות קצה רבים מזהים בקלות את המוצר שלנו באמצעות הפחית כחולה-צהובה, זה לא מספיק כדי למשוך את תשומת הלב שלהם כאשר הם משוטטים בחנות. נדרשנו לניהול קטגוריה אפקטיבי, עם שליטה רבה יותר על הדרך בה מפיצים מציגים את המוצרים שלנו, במטרה לשפר את הזיהוי המותג וליצור אחידות לרוחב הפעילות. על אף שהשתמשנו במשך מספר שנים בתוכנה לניהול כדי למקם את משפחת מוצרי הסיכוך שלנו בחנויות ברחבי צרפת, נעצרנו בגלל יכולות הכלי כאשר בחנו את הפעילות בשוק האירופאי הרחב. לא רק שנדרשנו ליצור פלנוגרמות שכח המכירות שלנו יוכל להשתמש בהן בקלות כדי להמחיש את החזון והפילוסופיה שלנו לקמעונאים, רצינו גם לספק להם את רמת השירות והתמיכה טכנית שיאפשרו להטמיע את ההמלצות שלנו".
כדי לסייע ל- WD-40 לתכנן את אסטרטגיית הסחר היעילה ביותר עבור כל קמעונאי, WD-40 אימצה את פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, ואת הפתרון הייעודי לתעשייה, Perfect Shelf. כעת, WD-40 משתמשת בטכנולוגיה וירטואלית כדי לתקשר עם הקמעונאים ועל מנת לפתח חזון חדש לקו המוצרים שלה.
"באמצעות ההגדרה הטובה ביותר של המוצר, הקטגוריה, והתצוגה בנקודת המכירה, ידענו כי אנו יכולים לבצע אופטימיזציה לצמיחה ולהכנסות המותג בנקודות המכירה", הוא מוסיף.
ויזואלי וקל לשימוש
Perfect Shelf מאפשר למנהלי הקטגוריה WD-40 הדמיית סביבת חנות ריאליסטית מלאה בתלת מימד הכוללת מעברים, מדפים וקווי מוצרים.
"כעת, הפלנוגרמות שלנו הן ויזואליות יותר, דבר המאפשר לנו להדגים לבעלי החנויות את הכוונה שלנו באופן מובהק תוך כדי שיתוף פעולה מלא כדי לאמץ ההצעות שלנו", אמר טילט. "אנו יכולים להתאים בקלות את הפלנוגרמות שלנו בהתאם לסידור החנות שלהם, ולהציע במהירות אפשרויות שונות בהתאם למגבלות המקום, פרופיל הצרכנים והעדפות הקניה. מנהלי הקטגוריה אצל הקמעונאים יכולים להיטמע בחנות וירטואלית, המאפשרת להם לקחת חלק פעיל בסידור המוצרים, תוך התחשבות בתאורה, שילוט, ורוחב וגובה התצוגה. מכיוון שייתכן שחלק מהקמעונאים אינם משתמשים ב- Perfect Shelf, הפתרון של דאסו סיסטמס מגיע עם מאפיין שמאפשר להמיר פלנוגרמה של Perfect Shelf לכזו התואמת את התוכנה של הקמעונאי. הדברים גם פועלים בכיוון ההפוך: ניתן להמיר פלנוגרמות מתוכנות אחרות ל- Perfect Shelf. הגמישות הזו מוערכת מאוד אצלנו", הוא אומר.
"יותר מכך, Perfect Shelf הוא מהיר וקל לשימוש בהשוואה לתוכנה הקודמת שלנו שייצרה פריסה בשחור ולבן, עם רשימות נתונים שהגדירו אילו מוצרים ימוקמו היכן", הוא מסביר. "בדרך כלל הם הודפסו על נייר, והיינו צריכים לדפדף בכל תוכנית ולפענח היכן וכיצד המוצרים צריכים להיות מסודרים. עם Perfect Shelf אנו יכולים ליצור מבט צבעוני מלא של הפלנוגרמה, בתלת מימד, על גבי טאבלט – כאשר אנו בחנות עם הקמעונאי, הוא מבין מיד היכן וכיצד להציג את המוצרים שלנו. קיצור הדרך הויזואלי מסייע לעשות דברים במהירות גדולה יותר, מפחית את העלות הכוללת של בנייצ ובחירת הגישה המתאימה למסחור, עוד בטרם ההטמעה הפיזית. אנו אפילו יכולים למדל רוכשים וירטואלים כדי לדמות כיצד תתרחש אינטראקציה שלהם עם המוצרים בסידור המוצע. בכל המובנים האלה, פלנוגרמות ב- 2D פשוט לא עושות את העבודה.
WD-40 בחרה בגרסה מבוססת ענן של Perfect Shelf אשר מציעה יתרונות רבים. לדוגמא, אין צורך בתשתית, השקעה באחסון נתונים או כישורי IT, כך שנוצרת עלות בעלות כוללת נמוכה יותר. סביבת הענן גם מאפשרת למשתמשים לתכנן את הפלנוגרמות שלהם מכל מקום, באמצעות קישוריות אינטרנט בלבד, ולשתף אותן עם צוותי מסחור אחרים באירופה.
"פלטפורמת 3DEXPERIENCE מציעה סביבה שיתופית המאפשרת לצוותים שלנו לעבוד בקלות עם חברות בת אחרות, וכן עם קמעונאים. הם יכולים לחלוק רעיונות ואסטרטגיות מסחור שעובדות היטב, כך שניתן לשכפל אותן במגזרים עם ביצועים טובים פחות", אמר טילט.
Tags: חדשנות מכירות ניהול פרויקטים שיווק