65% מהישראלים מתייחסים לקניות ביגוד והנעלה כאל בילוי ; 62% עדיין אומרים שהחוויה הכי מרגשת היא לראות ולמשש את המוצר בחנות ; איסוף משלוחים עבור קניות אונליין מלוקרים – אופציה חדשה וטובה לא פחות מדואר או שליח ; 86% משתמשים באפליקציות המאפשרות תשלום על שירותי מוניות וחניה וקניות מוצרי צריכה אונליין. 45% משתמשים בהן לפחות פעם בשבוע
פורסם: 11.9.16 צילום: יח"צ
סקר שערכה Visa בישראל בסוף חודש מאי, בקרב 511 איש מהאוכלוסייה היהודית בישראל בגילאי 18-65, שופך אור על יחסו המשתנה של הצרכן הישראלי לאופן שבו הוא עושה קניות.
הסקר (באמצעות נילסן ישראל), משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקר שערכה Visa ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות, ואשר בוחן מעת לעת את הרגלי הקניות של הצרכנים.
מנכ"ל Visa בישראל, עודד סלומי, אמר: "הדרך שבה אנשים עושים קניות משתנה, במקביל לאופן בו הם תופסים את חוויית הקניה. אנו מפתחים כל העת לא רק את טכנולוגיות התשלום אלא גם את התאמתן למכירות שיהפכו בעתיד הלא רחוק לרב ערוציות".
להלן הממצאים העיקריים:
- באירופה, 50% מהגברים ו-70% מהנשים רואים בקניות סוג של בידור. גברים, בממוצע, מתחילים להשתעמם אחרי 26 דקות[1]. בישראל, קניות אינן נתפסות תמיד כבילוי. הדבר תלוי בעיקר בסוג מסע הקניות וסוג החנות.
- 61% רואים בקניות בסופרמרקט מטלה מול 39% שרואים אותה כבילוי.
- 65% תופסים קניות של ביגוד והנעלה כבילוי ו- 35% רואים בהם כמטלה.
- קניית ביגוד והנעלה נחשבים לבילוי בעיני נשים יותר מאשר בעיני גברים (78% מול 51%).
- ככל שהצרכנים מבוגרים יותר, כך הם יותר תופסים את תהליך קניית ביגוד והנעלה כמטלה ולא כבילוי (19% בקרב דור ה-Z, 31% בקרוב דור ה-Y ו-43% בקרב הדורות המבוגרים יותר.
- קניית מתנות ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה נתפסות באופן שווה כמטלה וכבילוי. אך גברים רואים בקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בילוי יותר מאשר נשים (61% מול 36%).
- נשים תופסות קניית מתנות כבילוי (58%) בעוד גברים רואים זאת כמטלה (60%).
- קניית מוצרי צריכה בסופרמרקטים נחשבת באופן גורף מטלה בקרב שני המינים ובקרב כל קבוצות הגילאים.
- החוויה הכי מרגשת במהלך קנייה בחנות היא לראות ולמשש את המוצרים בחנות (62%).
- להרגיש את המוצרים פחות חשוב לדור ה-Z (49%). עבור דור זה, יחס המוכר או המוכרת יותר חשוב ביחס לחשיבותו בקרב המבוגרים יותר. מעניין בהקשר זה כי פרמטרים אחרים כגון הנחה או קופון הוזכרו באחוזים משמעותית נמוכים יותר.
איסוף משלוחים עבור קניות אונליין מלוקרים – אופציה חדשה וטובה לא פחות מדואר או שליח:
- מרבית האנשים (54%) פתוחים לאפשרות איסוף החבילות שהם מזמינים אונליין מלוקרים אשר פזורים ארצית במיקומים מרכזיים.
- רק 39% מהישראלים אוהבים את האפשרות לרכוש מוצר אונליין ולאסוף אותו מהחנות בעצמם.
- דור ה-Y הכי פחות אוהב את האפשרות הזו עם 34% בלבד.
- כאשר משווים בין אפשרויות לאיסוף מוצר שנקנה אונליין, האפשרות הכי פחות מועדפת היא האיסוף מהחנות (11%) כאשר ישנה חלוקה כמעט שווה בין האפשרויות האחרות: לוקר -27%, סניף דואר – 29%, שליח – 33%.
- נשים מראות העדפה לשליח מול גברים (38% מול 27%).
מרבית הישראלים משלמים באפליקציה או באונליין:
- מרבית האנשים (86%) משתמשים באפליקציות המאפשרות תשלום על שירותים כגון Gett, פנגו, קניות מוצרי צריכה אונליין. 45% משתמשים בהן לפחות פעם בשבוע.
- בקרב דור ה-Y שיעור המשתמשים הגבוה ביותר עם 95% המשתמשים באפליקציות אלו.
עודד סלומי הוסיף: "ב-Visa אנו ערוכים לשינוי מהותי במרחב הקמעונאי, עם כניסתם של אמצעי תשלום חדשניים, גם מול קהילת המפתחים והסטארטאפים, שם אנו מתמקדים בחיפוש אחרי טכנולוגיות שישנו את פני תעשיית התשלומים בעתיד".
(Visa Inc. (NYSE:V היא חברת טכנולוגיות תשלומים עולמית, אשר מחברת צרכנים, עסקים, מוסדות פיננסיים וממשלות ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות אל מערכת תשלומים אלקטרוניים מהירה, מאובטחת ואמינה. אנו מפעילים את אחת מרשתות סליקת התשלומים המתקדמות ביותר בעולם – VisaNet, המסוגלת לטפל ביותר מ-65,000 עסקאות בשניה, תוך הגנה על הצרכנים מפני הונאות והבטחת התשלום לבתי העסק. Visa היא אינה בנק ואינה מנפיקה כרטיסים, נותנת אשראי או קובעת את התעריפים והעמלות שישלמו הצרכנים. חדשנותה של Visa מאפשרת למוסדות הפיננסיים שעובדים בשיתוף עמה להציע לצרכנים יותר אפשרויות בחירה, כמו תשלום מיידי באמצעות חיוב מיידי, תשלום מראש באמצעות חיוב נטען (prepaid) או תשלום עתידי באמצעות מוצרי אשראי.
לקבלת מידע נוסף, בקרו באתר הבינלאומי שלנו (www.visaeurope.com), בבלוג Visa Vision) www.vision.visaeurope.com), עקבו אחרינו בטוויטר ב-@VisaEuropeNews, בקרו באתר הישראלי שלנו www.visa.co.il או קבלו הטבות בנסיעות לחו"ל עם ה-Visa שלכם באתר www.tasti.co.il.
[1] Fiction brand strategy agency
Tags: טכנולוגיה יזמות כלכלה מיתוג מכירות שיווק שירות לקוחות