המשחק החדשני "מל"ל מטמון" מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת שהצריכה תשתית טכנולוגית חדשנית, תרם להישג בו הוכרה תכנית מל"ל כמיזם פורץ דרך בתחום החינוך בכנס ערים חכמות
פורסם:3/2/16 צילום: ויקיפדיה
כ – 100 תלמידים, בני משפחות ואנשי חינוך תושבי שכונת נווה שאנן שבחיפה השתתפו במהלך ארבעת החודשים האחרונים במשחק "מל"ל מטמון", במסגרתו התבקשו לפתור 20 חידות העוסקות בשכונת מגוריהם.
החידון אותו חיבר דן חמיצר הוקדש לשכונת מגוריהם, כלל משימות שונות בהם נדרשו לעמוד על מנת להשיב על שאלות שעסקו במוסדות חינוך ותרבות מרכזיים בשכונה בהם הטכניון, מכון אייבשיץ לחקר השואה, המרכז הקהילתי ע"ש אבא חושי, מתנ"ס נווה יוסף, בתי הספר וגני הילדים הכלולים ברצף החינוכי שנבנה במסגרת תכנית מל"ל – מלידה לבגרות.
המשתתפים התארגנו בקבוצות כאשר כל קבוצה הורכבה מתלמידים, הורים ומורים. הקבוצות התמודדו עם החידות בעזרת ממשק משחקים חדשני אותו בנה חמיצר באינטרנט ואשר הורד באמצעות אפליקציות מיוחדות לטלפונים האישיים של המשתתפים.
המשתתפים נפגשו עם אישים שונים המתגוררים בשכונה והופנו לתחנות שונות בהן הוטמנו רמזים שסייעו בפתרון התשובות. כך למדו המשתתפים על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והאישים המרכזיים המתגוררים ואשר התגוררו בעבר בשכונת מגוריהם.
בתוך כך העמיקו המשתתפים את היכרותם עם המיזם השאפתני "מלידה לבגרות" (מל"ל) אשר נחשף לראשונה במתכונתו החדשה בכנס בינלאומי לערים חכמות שנערך לאחרונה בברצלונה. המיזם נבחר ע"י וועדה בינלאומית מבין 297 מיזמים שהוגשו לכנס בזכות פריצת הדרך הגלומה בו בתחום החינוך. את תכנית המל"ל בחיפה מנהלת אורלי גפני בסיוע קבוצת ד"ר עדנה פשר ושות'.
המשחק החדשני "מל"ל מטמון" מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת שהצריכה תשתית טכנולוגית חדשנית, תרם להישג בו הוכרה תכנית מל"ל כמיזם פורץ דרך בתחום החינוך בכנס ערים חכמות. ייחודו של המיזם בכך שהוא מלווה את הילד מלידה עד בגרות תוך שיתוף פעולה ותיאום בין כל הגורמים השותפים להתפתחותו החל מהתחנות לבריאות המשפחה, דרך גני הילדים, בתי הספר, מערכת הבריאות, תרבות, תנועות נוער, מרכזים קהילתיים, אקדמיה, אנשי מחקר, מפעלי היי-טק ועד להורים המוזמנים להיות שותפים פעילים בתהליך. לצורך הפעלת התכנית חולקה העיר ל"מרחבים חינוכיים" בראשם עומדים מנהלי בתי ספר תיכוניים.
המטרה המרכזית של כל אלה היא מתן מענה כולל לכל מכשול ובעיה אתה מתמודד הילד בכל שעות היום ולאורך הרצף הגילאי. כך למשל, במעבר מגני הילדים לבתי הספר היסודיים ובמעבר לחטיבות הביניים ולחטיבות העליונות.
ראש העיר יונה יהב: "החידון החדשני מעודד לימוד בדרך מאתגרת וחיזוק הקשר של התושבים הילדים, הנוער והמורים לשכונות העיר ומורשתן. בתוך כך אנו מבקשים להעמיק את מודעות הציבור לפרויקט פורץ הדרך בתחום החינוך שזכה להכרה בינלאומית. יהב הוסיף כי לאור הצלחת החידון בנווה שאנן ושיתוף הפעולה לו הוא זכה בקרב התושבים הוחלט להרחיבו לשלושה מרחבים חינוכיים על רכס הכרמל אותם מובילים בתי הספר התיכוניים: אליאנס, עירוני ה' ו"חוגים".
Tags: אחריות חברתית חדשנות טכנולוגיה ערים חכמות תרבות ארגונית