פורמולה 1, המשחקים האולימפיים וגביע העולם בכדורגל של פיפ"א, מהווים את שלושת הטורנירים הפופולריים בעולם בתחום הספורט. אולם שלא כמו המשחקים האולימפיים וגביע העולם, מרוצי הגראנד פרי של פורמולה 1, אינם מתקיימים כל ארבע שנים, אלא השנה בלבד מתקיימים 21 מרוצים בעולם
פורסם: 15.10.19 צילום: ויקיפדיה
עולם הנהיגה הספורטיבית מהווה מקור בלתי נדלה לפנטזיות לא ממומשות. יש מי שחולם לנהוג בפורשה, אבל נוסע לעבודה במאזדה. אני מוצא נחמה בצפייה במרוצים עצמם, ובכתיבה במגזינים על מרוצים כדוגמת "לה מיין 24 שעות" או גרנד פרי, תוך השלמה שנהיגה במכונית מרוץ אמיתית תמיד תישאר בגדר חלום עבורי. צפייה במרוץ המכוניות היוקרתי פורמולה 1 הוא חלומו של כל חובב מכוניות,.
עונת 2019 היא העונה ה-70 של אליפות הפורמולה 1. העונה החלה ב-17 במרץ במרוץ מלבורן, אוסטרליה, ותסתיים ב-1 בדצמבר במרוץ אבו דאבי. מרוץ הפורמולה 1 נחשב לענף המרוצים הכי יוקרתי בעולם וגם לענף הספורט הכי יקר בעולם.
מרוצי פורמולה 1 הם פסטיבל גדול המיועד למגוון אנשים, חובבי מרוצים וגם לאלה שנהנים מהאירוע ומהחוויה. מחיר כרטיס ליומיים לארוע: בעמידה – 70 יורו לכרטיס, בישיבה החל מ-100 יורו לכרטיס. התוצאה הייתה שבסוצ'י הטריבונות היו עמוסות, אך נשארו כרטיסים למקומות עמידה לא מסומנים וזולים, הגעתי מוקדם לפארק האולימפי של סוצ'י, לאוטודרום המקומי, ללא כרטיס, חוויותי החלו כבר בכניסה כשקניתי מ"ספסרים" כרטיסים למקומות עמידה, שמחירם בקופה – 70 יורו לכרטיס ב-50 יורו בלבד. חיפשתי את אזור מקומות העמידה בפארק הענק ונאלצתי לנסוע בשני רכבי גולף עד שהגעתי למקום המרוחק. הדשא השומם היה ריק ושומם מאוד, מאחר ובשטח היו רק מספר עשרות אנשים, אך לקראת המרוץ הדשא התמלא.
אירוע ענק של מכוניות והיסטוריה
ביום המקדים ב- 28.9.19 התקיימו שני מרוצים חשובים מסדרות המשנה – המרוצים של פורמולה 3 ופורמולה 2, ובנוסף גם מקצה אימון, ומקצה הדירוג, שקבע את סדר הזנקת הנהגים במרוץ עצמו. ניתן היה גם לראות את המכוניות בהכנה למרוץ, ולדבר עם הנהגים והמכונאים. במהלך המרוצים הדגים צוות אירובטי שכלל שישה מטוסי קרב מדגם מיג-29 את כישוריו לאורחים. הצוות האווירובטי הדגים תמרוני יחיד ותרגילים קבוצתיים מהקשים מסוגם. במקביל התקיימה תצוגה של מכוניות עתיקות, התצוגה כללה מכוניות מרוץ שהתחרו לפני שנים ונחשבו פעם לשיא הטכנולוגיה.
הקבוצות והנהגים הבולטים בסבב 2019
קבוצות פרארי ומרצדס היו הקבוצות הבולטות בעלות הסיכוי הטוב לזכות במרוץ. למרצדס מספר הזכיות הגבוה ביותר בסבב הנוכחי. קבוצת פרארי ניצחה את שני המרוצים הקודמים בסבב. פרננדו אלונסו מקבוצת מקלארן, שזכה פעמיים בתואר האליפות, הודיע על פרישה. קבוצת מרצדס שמרה על הרכב הנהגים שלה מהעונה הקודמת. לואיס המילטון הנהג בעל מספר הניצחונות הגבוה ביותר בסבב, ולצידו ולטרי בוטאס. בקבוצת פרארי הוחתם שארל לקלר, נהג באקדמיית פרארי, ולצידו סבסטיאן ווטל.
לואיס המילטון ניצח גם את המרוץ בסוצ'י
גרנד פרי סוצ'י, היה המרוץ ה-16 בעונת 2019, והיה מרוץ הגרנד פרי ה-1013 בתולדות האליפות. המרוץ כלל 53 הקפות של מסלול האוטודרום בסוצ'י, אורך ההקפה 5.84 קילומטר, אורך המרוץ 309 קילומטר, הוא התרחש בימים ראשון, 29 בספטמבר 2019. אופיו הרחב של המסלול, עם מסלול נוח לצמיגים שאינו מעניש עצירות מהירות, אפשר מרוצים של גלגל צמוד לגלגל, וגם אפשר עקיפות של היריב.
לואיס המילטון היה המנצח במרוץ הפורמולה 1 שנערך בסוצ’י שברוסיה 2019 בזמן של שעה ו-33 דקות, הנהג הבריטי מקבוצת מרצדס מוליך את דירוג הנהגים עם ניצחונו השמיני בסבב זה, והוסיף למאזנו 26 נקודות (נקודה עבור ההקפה מהירה ביותר) שהגדילו את הפער בפסגה. ואלטרי בוטאס, הנהג הפיני מקבוצת מרצדס, סיים במקום השני, קיבל 18 נקודות ופיגר 3.8 שניות אחר המנצח. את המקום השלישי תפס שארל לקלר מקבוצת פרארי, שזינק מהפול פוזישן, קיבל 15 נקודות, ופיגר 5.2 שניות אחר המנצח.
סבסטיאן ווטל מפרארי שזינק בפתיחה מהמקום השלישי, תפש את המקום הראשון לפני צ'ארלס לקלרק מפרארי והמילטון ממרצדס, פרארי תכננה תסריט זה לפני המרוץ כחלק מתוכנית פרארי נגד המילטון. זה עבד, לקלרק היה ממוקם במקום השני, לקלרק יצא ראשון מהפיט, ווטל ניסה להשיג מחדש את המקום הראשון. אבל נתקע בגלל בעייה במכוניתו, ופרש. פרישה זו הפעילה את מכונית הבטיחות, המתחרים קיבלו בעצם כניסה לפיט חופשי. המילטון הבריטי עבר לצמיגים רכים והצטרף שוב לפני לקלרק, כאשר המרצדס האחרת של וולטרי בוטאס הצטרפה שלישית. כאשר ג'ורג ראסל מקבוצת וויליאמס פרש מהמרוץ. פרארי ניצלה את ההזדמנות להכניס את לקלרק להתרעננות, הוא יצא מאחורי בוטאס, כאשר נשארו קצת יותר מ-20 הקפות. אף שניסה ככל יכולתו, לקלרק לא הצליח לפתוח בהתקפה נאותה על בוטאס, המילטון הבריטי חצה את הקו כדי להבטיח את ניצחונו התשיעי העונה, והגדיל את יתרונו ל-73 נקודות מבוטאס השני בדירוג. בוטאס, סיים במקום השני. לקלרק סיים במקום השלישי. מקס ורספנפן במקום הרביעי. בחמישי אלכסנדר אלבון, לפני קרלוס סיינץ ממקלארן.
היום היה שייך למרצדס, שניצלה את הצלחתה במרוץ כדי להתקרב לתואר האליפות השישי ברציפות. לסיכום קשה להעביר בכתבה את ריח הגומי החרוך, רעש המנועים הצורחים, וניחוח הברקסים המטוגנים.
מגזין "סטטוס" מופק ע"י:
Tags: אסטרטגיה מנהיגות ניהול