פורד ערכה את אתגר המפתחים SYNC AppLink הראשון אי פעם במזרח התיכון, והדריכה מפתחים ויזמים ביצירת אפליקציות חדשות אשר משפרות את חוויית השימוש בעת הנהיגה
פורסם: 14.10.15 צילום: יח"צ
תעשיית הרכב אולי נחשבת כתעשייה מסורתית ושמרנית אך גם כאן האמרה האייקונית חדשנות או למות נכונה. יצרנית הרכב פורד מבינה את המשוואה ובשנים האחרונות היא משקיעה בשיפור חווית הלקוח באמצעות סביבת ה-AppLink ברכביה. מבחינה אסטרטגית, בפורד משקיעים בחדשנות חיצונית ולמעשה יוצרים שיתופי פעולה ורוכשים טכנולוגיה מתוך התפיסה שלא קיים אצלם היתרון היחסי בפיתוח אפליקציות. ג'ים בוזקובסקי (בתמונה למעלה), מנכ"ל מערכות טכנולוגיות ומחקר בפורד מציין שיש מספר שיתופי פעולה ורכישות על הפרק אך טרם ניתן לחשוף אותם. האתגר מבחינתם הוא לייצר את היכולת להכניס את החוויות שמתרחשות מחוץ לרכב לתוך הרכב בצורה בטוחה.
לאחרונה גם הצטרפה לשורותיה אפליקציית HearMeOut הישראלית, רשת חברתית מבוססת אודיו. הסטארטאפ שהוקם על ידי 4 יזמים ישראלים לפני שנה וחצי ואותר על ידי מנהלי פורד לפני כשנה. מורן צ'מסי, אחד ממייסדי הסטארטאפ, משבח את מהירות התגובה של פורד בשותפות והעבודה מולם. מעבר לכך, היא מקיימת האקתונים ברחבי העולם כאשר האחרון התקיים בתל אביב.
ביום ראשון האחרון (11/10/2015) אירחה חברת פורד, יצרנית הרכב האמריקאית האקתון ראשון בישראל. כ-150 יזמים, מתכנתים ומפתחי אפליקציות השתתפו באתגר SYNC AppLink שהתקיים בתל אביב.
האתגר: יצירת אפליקציות חדשניות לשיפור חווית השימוש ברכבי פורד, במסגרת של 24 שעות.
בין השופטים היו גם:
ג'ים בוזקובסקי, מנכ"ל מערכות טכנולוגיות ומחקר בפורד העולמית.
סקוט ליינס, מנהל פיתוח עסקי וקשרי שותפים, מחוניות ושירותים מחוברים בפורד אירופה.
אד פרנק, Axis Innoovation.
ג'ולס רייש, WeiserMazars.
ירין שטרן, נהג מרוצי פורמולה 1.
הקריטריונים:
- עד כמה האפליקציה ייחודית.
- בטוחה לשימוש בעת נהיגה (Make your App Drivable).
- עד כמה היא רלוונטית בשימוש בעת הנהיגה, למשל: האם היא עושה שימוש בנתוני הרכב כמו אחוזי דלק וכדומה.
- כמה מהר היה תוכל לצאת לשוק.
כאמור, הנהלת פורד ראתה את הפוטנציאל שקיים ב"אומת הסטארטאפ" מבחינתם האירוע היה הזדמנות להכיר את קהילת היזמים והמפתחים בישראל. סקוט ליינס ציין שזהו צעד ראשון אבל חשוב עבור פורד ושרמת החדשנות בישראל היא מהאיכותיות ביותר בעולם. פורד אומנם כבר קיימה כבר מספר אירועים כאלה ברחבי העולם במדינות כמו: ברזיל, סין, ארה"ב ואוסטרליה. אולם זוהי הפעם הראשונה שישנם שני מתחמים באירוע, מתחם למפתחים (The developer track) ומתחם ליזמים (The inventers track). למעשה, פורד מאפשרת לראשונה ליזמים, ללא יכולות פיתוח, להשתתף באתגר. מתחם שלם המיועד לפיתוח קונספט ללא פיתוח ממשי של אפליקציה.
הזוכים:
במקום הראשון WakeMeApp – אפליקציה שמפקחת על מצב העירנות של הנהג ומספקת התראות בהתאם.
במקום השני Red Alert – אפליקציה שמזהירה נהלגים מפני איום בטחוני פוטנציאלי.
במקום השלישי Karpoolz – אפליקציה לנסיעות משפחתיות משותפות אשר מאפשרת להורים לנהל את הפעילויות החברתיות של ילדיהם בשעות אחר הצהרים.
פורד בחרה באפליקציה Wake Me App, אשר מפקחת על מצב העירנות של הנהג, כזוכה בתחרות המפתחים SYNC AppLink של פורד בתל אביב. ההאקטון, שנמשך 24 שעות – ב-11-12 באוקטובר – כלל למעלה מ-150 מפתחי אפליקציות, ונערך בחסות משותפת של חברת WeiserMazars. האפליקציה הזוכה נבחרה על ידי פאנל של שופטים אשר ייצגו את צוות הפיתוח הטכנולוגי של פורד, קרנות הון סיכון וכן מירוצי מכוניות.
״יש בתל אביב בסיס מדהים של מפתחים טכנולוגיים, והכשרון והיצירתיות שראינו בקרב הקבוצות המשתתפות היה יוצא מן הכלל״, אמר סקוט ליונס – מנהל פיתוח עיסקי וקשרי שותפים, מכוניות ושירותים מחוברים, פורד אירופה. ״Wake Me App בלטה הודות לשימוש החדשני שלה בכלי הפיתוח החדשים של SYNC AppLink, אשר ממנפים את המידע הזמין במכונית על מנת ליצור אפליקציות דינמיות לשימוש ברכב״.
Wake Me App מנטרת את סימני העירנות של הנהג/ת בשלבים שונים של הנהיגה, ומספקת התרעות המשתנות בהתאם למצבו או מצבה. המפתחים – פאבל קמינסקי ושי משעלי – מינפו את הגירסה העדכנית של ממשק פיתוח האפליקציות של AppLink ואת היכולות החדשות של SYNC 3 לצורך יצירת האפליקציה.
כאשר האפליקציה מבחינה בסימני נמנום אצל הנהג, היא מספקת סדרה של התרעות שונות על מנת ליידע את הנהג לגבי מצבו, לרבות צלצולים קוליים, הגברת עוצמת הקול של הרדיו ואפילו שליחה אוטומטית של מסרונים וביצוע שיחות טלפון אל רשימת אנשי הקשר של הנהג.
אפליקציות זוכות נוספות כללו את Red Alert (מקום שני), אפליקציה אשר מזהירה נהגים בישראל מפני איום בטחוני פוטנציאלי; ו-Karpoolz (מקום שלישי), אפליקציית נסיעות משותפות למשפחות, שמאפשרת להורים לנהל את הפעילויות החברתיות של ילדיהם אחרי שעות הלימודים. האפליקציה שזכתה בציון לשבח, Green Light, מציגה ספירה לאחור ברמזורים המתקרבים בדרך.
פורד מציבה בפני מפתחים אתגר: ליצור אפליקציות מקוריות, אשר ממנפות את התכונות החדשות הכלולות ב-AppLink וב-SYNC 3 – לרבות מסך המגע הקפסיטיבי של המערכת, הזיהוי הקולי המשופר ויכולות הצגת התמונות – על מנת לשפר את חוויית השימוש של הלקוחות בעת הנהיגה.
כזוכים בפרס הגדול, קמינסקי ומישעלי יקבלו מפורד מכונית חדשה לגמרי מדגם פורד פיאסטה 2016 וכן 75,000 שקלים, כמו גם שירותים בשווי 7,500 דולרים מחברת WeiserMazers. האפליקציה הזוכה עשויה להיות מוצעת בעתיד לנהגים בדגמי פורד אשר מצוידים במערכת SYNC 3.
הזוכים במקום השני קיבלו 44,000 שקלים מפורד ושירותים בשווי 5,000 דולרים מחברת WeiserMazers. הזוכים במקום השלישי קיבלו 22,000 שקלים מפורד ושירותים בשווי 2,500 דולרים מחברת WeiserMazers. לזוכים בציון לשבח הוענקו שירותים בשווי 32,500 דולרים מחברת WeiserMazers.
פורד תערוך בקרוב גם את אתגר המפתחים של AppLink הראשון מסוגו באירופה, שיתקיים במהלך 2-3 בנובמבר בדבלין, אירלנד. מידע נוסף על אודות תוכנית המפתחים של פורד זמין בכתובת זו: developer.ford.com.
# # #
אודות פורד מוטור קומפני
פורד מוטור קומפני, מובילה עולמית בתעשיית הרכב הפועלת מדטרויט, מישיגן, מייצרת ומפיצה מכוניות על פני שש יבשות. עם כ-195,000 עובדים ו-66 מפעלים ברחבי העולם, מותגי הרכב של החברה כוללים את פורד ולינקולן. החברה מספקת שירותים פיננסיים באמצעות חברת Ford Motor Credit. לקבלת מידע נוסף על אודות פורד ומוצריה ברחבי העולם, אנא בקרו באתר www.corporate.ford.com
לפורד יש היסטוריה של למעלה מ-60 שנות פעילות במזרח התיכון. היבואנים-ספקים המקומיים של החברה מפעילים יותר מ-155 סניפים באיזור, ומעסיקים באופן ישיר למעלה מ-7,000 איש. למידע נוסף על אודות פעילותה של פורד במזרח התיכון, אנא בקרו באתר www.me.ford.com.
אודות WeiserMazars
WeiserMazars מספקת תובנות והיא בעלת ניסיון והתמחות בחשבונאות, מיסוי ושירותי יעוץ. אנשי המקצוע המיומנים של החברה ממנפים מאז שנת 1921 את המומחיות הטכנית וההיכרות שלהם עם התעשיה על מנת ליצור פתרונות מותאמים אישית, שיסייעו ללקוחות להתמודד עם אתגרים. כפירמה האמריקנית העצמאית החברה בקבוצת Mazars, יש ל-WeiserMazars טווח עולמי של -15,000 אנשי מקצוע ביותר מ-70 מדינות. במישור המקומי והבינלאומי WeiserMazars בונה מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחותיה, באמצעות התייחסות לצרכים הספציפיים שלהם, יצירת ערך ושיפור הביצועים הארגוניים שלהם. www.weisermazars.com
* הכותבת מור עוזרי היא יועצת לניהול בקבוצת ד"ר עדנה פשר ושות' www.pasher.co.il
Tags:
אסטרטגיה
חדשנות
טכנולוגיה
מיתוג
מכירות
סטרטאפים
שיווק