תמצית הכנס מחר זה איך אנחנו מתקשרים ומייצרים מחויבויות ונאמנות ואיך אנחנו מייצרים למעשה שיתוף פעולה בקרב אנשים שאיתם אנחנו עושים עסקים
צילום: יח"צ פורסם:16.6.14
איך נולד הרעיון של Socialize! Social Business ?
התחלתי לעבוד כיועצת לחדשנות בארגונים לפני שלוש וחצי שנים ודיברתי עם מנהלים על רשתות חברתיות בארגונים. נתתי יעוץ ללקוחות גדולים והפקתי כנס ב-2012 על חדשנות ארגונית ב-2013 פגשתי את דן אריאלי וראינו שיש לנו תחומי עניין דומים והוא הסכים לבוא ולדבר בכנס בשנה שעברה ביוני.
כלכלה התנהגותית הוא תחום של שיווק המורכב משלושה גורמים: כלכלה, שיווק ופסיכולוגיה. כיועצת טכנולוגית או משהיא שבאה מרקע של מערכות מידע וגדלה בקורפורטס גדולים כמו אורקל ו-HP, עניין אותי מה קורה במפגשים עם טכנולוגיה, מה קורה כאשר אנשים מקבלים החלטות בזמן אמת, שימושים מתקדמים באינטרנט ואיך אנחנו מקבלים החלטות בעידן הזה של רשתות חברתיות, מה קורה כשאנשים הם אמוציונליים ומקבלים החלטות ברגע.
במה שונה הכנס שמתקיים השנה משני קודמיו בשנתיים שחלפו?
בכל שנה יש איזשהו טוויסט קטן, הכנס הראשון היה על social enterprise כלומר איך ארגונים יכולים להשתמש בפלטפורמות חברתיות כדי למנף את ההון האנושי שם. דיברנו הרבה על הדור החדש של העובדים מול דור המנהלים. דור העובדים שגדל כבר לתוך עידן הרשתות החברתיות מרגיש נוח עם היכולת לשתף לעומת דור המנהלים שעדין מתקשים בכך. ישנו פער תרבותי בהיבט הזה. את המנהלים שלנו חינכו שיש איזושהי היררכיה ארגונית. כל אחד אומר משהו בזמן שלו. עובדים היום שואפים ורוצים לבטל את זה, כל אחד רוצה לשתף ולהתפשט, זה עידן שבו אנו יותר מוחצנים ופחות מפחדים על הרגשות שלנו.
השנה הרחבנו את היריעה . כלכלה התנהגותית זה משהו שמתאים לכולם. גם לסטרטאפים .ישראל היא הלא ה- STARTUP NATION. הכנס יעסוק בין היתר באיך מייצרים אפליקציה שאנשים ירצו להוריד ואיך עוברים ממודל חינמי למודל של תשלום. אם לסכם במשפט אחד את נושא הכנס מחר זה איך אנחנו מתקשרים ומייצרים מחויבויות ונאמנות. איך אנחנו מייצרים למעשה שיתוף פעולה בקרב אנשים שאיתם אנחנו עושים עסקים או מייצרים שיתוף פעולה עם אלה שאנו מוכרים להם את השירותים באינטרנט.
אז איך אנחנו לוקחים את חווית המשתמש ולאן אפשר לקחת את ההון האנושי ואת הטכנולוגיות החדשניות?
את חווית המשתמש יש לנו כשעובדים בכל מיני אתרים בין אם זה פייסבוק לינקדאין, טריפאדוויזור ואחרים, רואים איפה זה שם את העובדים בארגונים כמו באורקל אפליקיישן בתוך אותם מסכים אפורים, איך אפשר להביא את העולם הארגוני להיות יותר ברוח התקופה גם מבחינה תרבותית וגם מבחינה טכנולוגית. באיזה טכנולוגיות צריכים להשתמש בשביל ליצור קשר טוב יותר עם כוח העבודה החדש הזה. על זה היה הכנס בשנה שעברה.
לפני שלוש שנים הקמתי ארגון שנקרה socialize business שמארח יזמים, טכנולוגים או יועצים ללא תשלום אחת חודש. כל נושא שקשור בחדשנות ארגונית או עולמות תוכן של social science עולה בפורומים האלה. ההרצאות שהם חלק ממפגשי הנטוורקינג האלה מוקלטות ומועלות ליוטיוב כך שמדובר במשהו שהוא גם למען הקהילה מעין TED ישראלי.
יש היום המון פרילנסרים ויועצים שהיזמות שלהם והחדשנות שלהם נוצרת כתוצאה מברירת מחדל. הקהילה שיצרתי היא בעצם במהותה יזמים שעוזרים ליזמים. חנוך ליזמות זה דבר מאוד חשוב, הרי יאיר לפיד לא ימצא עבודה בשביל כולם. הכנס מחר הוא בשיתוף ו Irrational Labs– של פרופ' דן אריאלי ובמסגרתו הוא גם ירצה. למעשה הוא דומה למפגשים שאנחנו מקיימים אחת לחודש רק במתכונת הרבה יותר רחבה.
מי קהל היעד של הכנס?
הכנס מחר דווקא מתאים בדיוק לאנשים מתוך הארגונים. ידובר בו על חדשנות וכלכלה התנהגותית, איך אפשר לחשוב אחרת, משחוק, איך מייצרים סביבה של FUN ואיך מניעים עובדים בעידן החדש שמבוסס על תקשורת דו כיוונית עם מוטיבציה פנימית וחיצונית . מחקרים מוכיחים שאם ארגונים היו מקשיבים טוב יותר לאנשים ומתקשרים איתם בדרך שמעצימה אותם, לא רק שהיו חוסכים בהוצאות תפעול אלא היו שם בארגונים אנשים הרבה יותר שמחים יצירתיים ושמתלהבים לעשות את העבודה שלהם. הטכנולוגיה מאפשרית תקשורת דו כיוונית באבולוציה שבין עובדים למעבידים. הטכנולוגיה מייצרת אבולוציה ביחסים בין עובד למעביד ששונה מהטכנולוגיה שהתרגלנו אליה.
שוק העבודה למעשה מורכב משני סוגי אנשים. אותם אנשים שעובדים בארגונים ואלה שהם יזמים מדינת הסטרטאפ ניישן . אנשי הארגונים הולכים רק לכנסים שבהם מחזירים להם הוצאות. אנשי הסטאראפ רוצים ללמוד יותר ומוכנים להשקיע גם כסף בלמידה שלהם. מדובר בסדר גודל של בין 300 ל400 איש שישתתפו מחר בכנס אם להסתמך על השנתיים הקודמות, והקהילה הזו רק צומחת. חתך הגילאים שמופיע זה אנשים בין 50-30 וגם יזמים יותר מבוגרים.
הכנס יעסוק גם בתחום של Gamification איפה את מחדירה את הערכים לתוך המשחוק?
התחום של מישחוק נחלק לצרכנים consumers וגם ל- Enterprise Gamification . בין יתר המרצים ובנוסף ל דן אריאלי ידבר פרופ' קווין וורבך על איך ארגונים יכולים להשתמש בעקרונות של משחוק כדי לקדם תהליכים שהם לא משחקיים באורגנים. בארגונים תמיד שואלים מה זו השקעה טובה? האם יש מודל טוב במשחוק להשקעה? איך ניתן לשפר למידה באמצעות משחוק . כלכלה התנהגותית ושיווק בשילוב עם טכנולוגיה מייצרת הרבה הזדמנויות.
למשל חברה גדולה שהיתה תמיד מאוד היררכית והוקמה ע"י כמה אנשי צבא לשעבר נבנתה ע"פ מודל צבאי מובהק של היררכיות והיה ברור מי בראש ומי בתחתית, היה קוד התנהגות בחברה למי מותר לפנות וכו'. המודל הזה של מנהלים שהם קונטרול פריק לא יוכל לייצר יותר קשר בין אנשים. אנשים היום שרגילים לשתף לא יכולים להתמודד עם היררכיות. מדובר בשינוי תרבותי. השיתוף הוא לא קומוניסטי אלא במטרה להניע עובדים. הקשר בין שכר לתגמול קשור לפעמים רק בהקשבה לעובד, אנשים פשוט רוצים שיקשיבו להם היום.
המבנה הריכוזי של המשק גורם לחוסר חדשנות, יש פער גדול בין חווית הלקוח לבין ההון האנושי שמסתובב בארגונים אבל יש יזמים טכנולוגיים שהם פרילנסרים שמחויבים לחדשנות ולמידה.
את האג'נדה ולוחות הזמנים של האירוע המרכזי Socialize14 שיתקיים ב 17 ליוני בנא לגעת סנטר ביפו, תוכלו למצוא כאן:
http://www.socialbusiness.co.
להרשמה:
http://socialize14.evolero.
Tags: חדשנות טכנולוגיה יזמות סטרטאפים פיתוח אישי תרבות ארגונית