זה לא סוד שהריביות בבנק אפסיות, ששוק ההון מתנהג בצורה בלתי צפויה ושנדל"ן … ההשקעה "הבטוחה" מאבדת מכוח משיכתה (מחירים גבוהים, תשואה נמוכה וכמובן החוק למיסוי דירה שלישית). אז היכן משקיעים? ליעל גלזר, מייסדת שותפה של "גלזר הדרכה" יש תשובה מפתיעה: אמזון.
פורסם: 9.2.17 צילום: עומר שטיין
"שיטת המותג הפרטי של אמזון מאפשרת לקחת סכומי כסף ולמנף אותם הרבה יותר טוב מכל מקור אחר: יותר מנדל"ן וממה שהבנקים יודעים לתת. המסחר באמזון יודע לייצר רווחיות של בין 20 ל 50 אחוז ומספק יצירת ערוץ להכנסה נוספת לאורך זמן. אמנם זאת לא הכנסה פאסיבית לגמרי, אבל ברגע שלומדים איך שיטת המסחר באמזון עובדת, נדרש זמן מועט של תפעול כדי להמשיך ולהרוויח".
שיטת 'המותג הפרטי'
השיטה שמאפשרת יצירת מקור הכנסה נוסף רווחי ומתגמל, במינימום תפעול, הינה שיטה ייחודית לאמזון: שיטת המותג הפרטי. "שיטת ה'מותג הפרטי' מספקת היום מקור הכנסה ראשי או משני לעשרות אלפי אנשים, שלוקחים מוצר עושים לו מיתוג פרטי משלהם ומקדמים אותו בתוך אמזון".
"המערך הלוגיסטי של אמזון מביא כל מוצר בטווח זמן של עד יומיים למשתמשי הפרימיום. מה שייצר קהילה של מיליוני צרכנים שקונים רק שם, כל דבר שהוא, החל ממוצרי צריכה בסיסיים ועד ריהוט. אנשים מחפשים בתוך אמזון את המותגים, ובעלי מותגים פרטיים מצליחים מוכרים באמזון מוצרים בשווי של מאות אלפי דולרים בחודש".
"אם זאת יש לזכור כי זהו פיתוח עסק לכל דבר" מדגישה גלזר "בקורס שלנו אנחנו מנחים את המשתתפים בסדרה של צעדים לבניית המותג שלהם באמזון וכן לפיתוח המותג מחוץ לאמזון כמקור הכנסה נוסף. אמזון אורזים ושולחים את המצור ומתעסקים בכל שירות הלקוחות, וזה יתרון עצום".
הצלחה אישית
גלזר עצמה החלה את דרכה בעולם המסחר האלקטרוני, בשנת 2008 כיוצאת קיבוץ צעירה וחסרת כל. לאחר שנחלה הצלחה בתחום המסחר האלקטרוני הקימה בשנת 2010 את חברת גלזר הדרכה יחד עם ישעיהו ריב, "מתוך רצון לאפשר לאנשים לצאת ממרוץ העכברים ולייצר הכנסה עיקרית ונוספת".
היום מעסיקים גלזר וריב 29 עובדים, ביניהם צוות מקצועי של סוחרים שסוחרים בעצמם בהצלחה מידי חודש ונותנים תמיכה וליווי מקצועי לתלמידים. "פיתחתי שיטה שבאמצעותה צעד אחרי צעד על ידי יצירת שינויים קטנים ביום-יום, אתה יכול להיות אדם שמפיק הרבה כסף. בהשקעה של 10-20 אחוז מהזמן שלך, אתה יכול לייצר פי 5 – 10 יותר ממה שהורגלת אליו עד היום" מסבירה גלזר.
"אנו בית הספר היחיד להדרכת באיביי,אמזון ושופיפיי שנושאת את תו אמון הציבור" היא מדגישה. "בעולם שבו יש כאלה שמבטיחים הרבה ומקיימים מעט, חשוב לנו להיות אחרים, להבטיח ולקיים. אנחנו כאן לעוד הרבה שנים והשם שלנו הוא הנכס החשוב ביותר שיש לנו".
למידע נוסף על שיטת 'המותג הפרטי' באמזון: http://tiny.cc/bz41iy
מתוך העיתונות:
מאמר דעה של ליאור עילם על תכנית 5 היחידות של שר החינוך בנט ('כלכליסט').
המלצה של הילה פינקלשטיין, שהשתתפה עם הבת שלה בסדנה של BIZKID.
מאמר מאת ליאור עילם: "איך לגדל ילדים יזמים?"
ליאור עילם מראיין את ינקי מרגלית (פורסם ב: 'סטטוס המגזין לחשיבה ניהולית').
Tags: אסטרטגיה מכירות פיננסים פיתוח אישי קריירה תשואה